Necesitatea înfiinţării la nivel naţional a unei structuri specializate în intervenţii în situaţii de criză epidemiologică, microciparea animalelor din ferme şi modificarea legislaţiei, astfel încât să
Românii își planifică cheltuieli mai mari în vacanțe
Bugetul românilor pentru concediile petrecute în țară a crescut la 350 de euro/persoană/sejur. Litoralul, Delta Dunării, staţiunile balneoclimaterice şi montane sunt cele mai căutate destinaţii interne în 2017, potrivit specialiștilor din turism. Pentru românii care aleg să își petreacă vacanța în afara țării, destinațiile preferate în acest an sunt Grecia, Spania şi Turcia.
Specialiștii din turism vorbesc despre o tendință, în vara aceasta, de creștere a bugetului mediu de vacanţă al românilor pentru destinaţiile interne față de anul trecut. Mai exact, românii au fost dispuși să cheltuiască, în acest an, pentru un concediu în țară, până la aproximativ 350 de euro/persoană, fapt ce se datorează în bună măsură creşterii calităţii serviciilor la nivel naţional, investiţiilor noi și diversificării serviciilor turistice, susțin reprezentanții unui mare tur-operator ce activează în România. În topul destinațiilor preferate de români se mențin litoralul, Delta Dunării și staţiunile balneoclimaterice. Pentru concediile în străinătate, bugetul de vacanţă a rămas în acest an la nivelul mediu de 550 de euro/persoană/sejur, iar cele mai căutate destinaţii sunt Grecia, Spania şi Turcia.
Marii tur-operatori de pe piața românească se declară mai mult decât optimiști în privința vânzărilor în acest an. De exemplu, una dintre marile rețele de agenții de profil, TUI, a înregistrat încă înainte de începerea sezonului estival o creştere de 52% a vânzărilor de produse turistice, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. „Creşterile din primul semestru al anului 2017 depăşesc cu mult evoluţia pieţei şi ne confirmă faptul că turiştii români pun un accent deosebit pe siguranţă şi încredere atunci când achiziţonează servicii turistice”, declară Dragoş Anastasiu, președintele companiei din care face parte rețeaua TUI România, potrivit Mediafax.
Pe de altă parte, autoritățile, conștiente de potențialul turistic ridicat al țării noastre, încearcă să implementeze câteva măsuri coerente pentru a impulsiona dezvoltarea turismului pe anumite direcții. În acest sens, ministerul de resort a propus un Master-plan al investiţiilor în turism, pentru că „lipsa investiţiilor, a infrastructurii de transport, a unui cadru legislativ clar şi unitar afectează creşterea calităţii şi competitivităţii turismului românesc, sens în care se impun măsuri de corelare a cadrului legal cu nevoile investitorilor în industria turismului, dar şi cu trendul internaţional în domeniu, astfel încât să fie asigurat un flux ascendent de turişti”, după cum se menţionează în Nota de fundamentare.
Potrivit Master-planului, publicat pe site-ul Ministerului Turismului și aflat în dezbatere publică, se urmărește, cu precădere, dezvoltarea turismului de sănătate, a domeniului schiabil, dezvoltarea infrastructurii turistice de agrement, dezvoltarea echilibrată şi integrată a zonei turistice din Delta Dunării şi a staţiunilor de pe litoralul Mării Negre, dezvoltarea infrastructurii turistice de-a lungul Dunării, dezvoltarea infrastructurii turistice din zona montană înaltă, dezvoltarea infrastructurii de vizitare din ariile naturale protejate, altele decât cele din zona montană. În vederea implementării Master-planului, pentru investiţii realizate în staţiunile de interes naţional, atestate în condiţiile legii, contribuţia Ministerul Turismului va fi de 90%, iar contribuţia unităţii administrativ-teritoriale beneficiare de 10%, pentru investiţii realizate în staţiunile de interes local, atestate în condiţiile legii, de 85%, respectiv de 15%; iar pentru investiţii în alte domenii 70%, respectiv 30%. Pentru investiţiile de importanţă naţională contribuţia Ministerul Turismului va fi de 100%.