Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Românii nu mai cumpără electrocasnice

Românii nu mai cumpără electrocasnice

Data: 20 Feb 2009

▲ Piaţa totală a bunurilor de folosinţă îndelungată din România a fost, în trimestrul al patrulea din 2008, de 742 de milioane de euro, în scădere cu 6,3% faţă de acelaşi trimestru al anului 2007, relevă un studiu GfK Temax, care monitorizează piaţa produselor de folosinţă îndelungată ▲ Vânzările de notebook-uri au înregistrat o rată pozitivă datorită scăderii preţurilor, în timp ce o rată negativă importantă a fost înregistrată în dreptul electrocasnicelor mari ▲

Potrivit studiului, pe întreg anul 2008, piaţa bunurilor de folosinţă îndelungată a înregistrat o creştere de 11,5%, atingând un total de 2,47 miliarde de euro, însă în ultimul trimestru al anului piaţa a cunoscut un regres important.

Cel mai important declin pe această piaţă a fost înregistrat la electrocasnicele mari, (minus 18,7%), aducând şi vânzările din întregul an pe un trend negativ de 2,7%. Declinul a fost urmat şi în sectorul produselor electrocasnice mici, foto şi electronice. Piaţa terminalelor de telefonie mobilă a stagnat, în timp ce sectorul IT a fost singurul care a înregistrat o creştere de 1,8%, totalizând vânzări de 258 de milioane de euro.

Studiul GfK relevă că piaţa telecom a fost relativ stabilă, cu o scădere slabă de 0,6%. Scăderea a fost mai importantă pentru echipamentele de birou, de circa 6,5%. Electrocasnicele mici, produsele foto şi cele electronice au avut un trend similar, pierzând 8,6%, 8,2% şi, respectiv, 8%. „În mod evident, trimestrul patru a fost slab în comparaţie cu aşteptările. Produsele având caracteristici superioare şi preţurile mai mici nu au putut contrabalansa efectele crizei financiare mondiale care au fost resimţite la noi în ţară cu precădere în luna decembrie. Deşi condiţiile de creditare şi creşterea ratei şomajului au determinat consumatorul să fie mai prudent în ultimul trimestru din 2008, rămâne totuşi de văzut în ce măsură vor influenţa aceşti factori climatul de consum în 2009“, a declarat Andi Dumitrescu, director executiv al GfK România.

Supremaţia în vânzări a fost deţinută de notebook-uri, care au continuat să atingă rate de creştere pozitive în fiecare trimestru al anului 2008. Aceasta se datorează faptului că eroziunea constantă de preţ la notebook-uri le-a făcut accesibile consumatorilor, din ce în ce mai interesaţi de mobilitate.

Comparativ cu ultimul trimestru al anului 2007, vânzările pe piaţa produselor electronice au scăzut cu 8%, atingând valoarea de 155 de milioane de euro. Cel mai important segment, reprezentat de vânzările de televizoare cu plasmă şi LCD, a înregistrat în ultimele două trimestre ale anului 2008 o creştere moderată, în timp ce toate celelalte produse electronice monitorizate în cadrul GfK Temax au avut pierderi în ultimul trimestru al anului 2008.

Studiul GfK Temax România este un indicator dezvoltat de GfK Retail and Technology, pentru a monitoriza piaţa produselor de folosinţă îndelungată. Raportul este publicat la nivel internaţional. Concluziile se bazează pe studiile efectuate în panelul de retail al GfK Retail and Technology, iar panelul de retail include date de vânzări de la peste 190.000 de magazine din întreaga lume.