Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Românii şi bulgarii, codaşi la cumpărăturile online

Românii şi bulgarii, codaşi la cumpărăturile online

Un articol de: Oana Nistor - 11 Feb 2008

Oficiul de Statistică al Comunităţii Europene (Eurostat) a prezentat într-un raport faptul că România şi Bulgaria se situează pe ultimele locuri în Uniunea Europeană în ceea ce priveşte procentul persoanelor cu vârste cuprinse între 16 şi 74 de ani care au comandat bunuri şi servicii pe internet.

Atât în România, cât şi în Bulgaria doar 3% din persoanele cu vârste cuprinse între 16 şi 74 de ani au comandat în 2007 bunuri şi servicii pe internet, în condiţiile în care la nivelul UE acest procent a crescut de la 24% în 2005 până la 30% în 2007. Comerţul electronic este cel mai dezvoltat în Danemarca şi Olanda, unde 55% din persoanele cu vârste cuprinse între 16 şi 74 de ani au comandat în 2007 bunuri şi servicii pe internet, urmate de Suedia şi Marea Britanie, cu un procent de 53%. Eurostat subliniază că o persoană din opt în Uniunea Europeană (UE 27) evită comerţul electronic ca urmare a temerilor privind siguranţa acestor tranzacţii, respectiv teama de a oferi online detalii legate de cărţile de credit sau date personale. Cele mai mari preocupări legate de aspectele ce ţin de securitatea tranzacţiilor electronice se înregistrează în Spania (27% din persoanele cu vârste cuprinse între 16 şi 74 de ani), Finlanda (26%) şi Cipru (20%). În schimb, în România doar un procent din persoanele cu vârste cuprinse între 16 şi 74 de ani evită să facă cumpărături online ca urmare a temerilor privind siguranţa acestor tranzacţii.

În plus, potrivit Eurostat, România se situează pe ultimul loc în UE şi în ceea ce priveşte gradul de utilizare a internetului. Doar 24% din românii cu vârste cuprinse între 16 şi 74 de ani au utilizat internetul în ultimele trei luni, faţă de 84% din olandezi, 81% din danezi şi 80% din suedezi.