Victoria republicanului Donald Trump la alegerile prezidenţiale americane, continuarea războiului din Orientul Mijlociu sau Jocurile Olimpice de la Paris se numără printre evenimentele care, potrivit unei
Românii sunt mari consumatori de televiziune
Românii petrec foarte mult timp în faţa televizorului, în medie 5,46 ore zilnic, mult peste media la nivel mondial, potrivit unui studiu despre consumul de televiziune, realizat de compania de cercetare de piață Mercury Research România. În ceea ce priveşte conţinutul programelor televizate, cercetarea evidenţiază creşterea preferinţelor românilor pentru filme documentare şi scăderea interesului pentru televiziunile de ştiri.
Mari consumatori de televiziune, românii îşi cumpără televizoare pentru aproape toate încăperile din casă şi petrec zilnic cel puţin două-trei ore în faţa micului ecran pentru a urmări fie documentare, fie ştiri, dezbateri politice sau filme de acţiune, potrivit studiului „Indicele consumului de televiziune în România 2017 - TVCI România 2017”, realizat de Mercury Research România pentru piaţa locală și preluat de Mediafax. Cercetarea arată că 17% din respondenţi au peste patru televizoare în casă, aproape 30% au trei televizoare, 36% susțin că au două, în timp ce 19% declară că au un singur televizor.
În ceea ce priveşte timpul petrecut de români în faţa micului ecran, aproape jumătate din cei intervievaţi petrec zilnic două- trei ore în faţa televizorului, aproape unul din cinci petrece între patru şi şase ore pe zi, iar unul din zece afirmă că stă la televizor peste opt ore pe zi, după cum relevă același studiu. În weekend, 17% din respondenţi ajung să petreacă peste şapte ore în faţa televizorului, iar 34% petrec între patru şi şase ore.
„România este una dintre puţinele ţări unde timpul de vizionare este în creştere, pe televiziunea lineară, mult peste media mondială. Media mondială este undeva de trei ore, iar România era undeva de 5,27 ore în 2015 şi de 5,46 ore în 2016. Mai important, această tendinţă se remarcă şi în rândul tinerei generaţii, unde, în 2015, timpul mediu de vizionare era de 3,14 ore şi în 2015, de 3,37 ore în 2016”, a afirmat Mihai Ursoi, managerul companiei care a comandat sondajul.
Referitor la preferinţele românilor în materie de conţinut, Ursoi a menţionat creşterea interesului pentru canalele documentare. „Creşte interesul declarat al românilor pentru canalele documentare. În 2015, în studiul nostru, 40% apreciau canalele documentare, iar acum 59%. Interes mai mare se observă şi în cazul canalelor de audienţă generală, de la 42% în 2015 la 76% în 2017 sau muzică - de la 42% în 2015 la 60% în 2017”, a spus Ursoi.
Potrivit companiei care a comandat studiul, canalele de ştiri au pierdut teren, de la 81% în 2016 la 77% anul acesta, dar sunt în continuare pe primul loc în audienţe. Canalele de audienţă generală/divertisment au urcat, treptat, an de an, având o creştere de peste 65% în ultimii doi ani, fiind preferate de trei din patru români în 2017. Canalele de călătorii şi documentare au şi ele o creştere de peste 50% în doi ani.
Totodată, pentru 72% dintre români este foarte importantă transmisia tv de înaltă definiţie, faţă de anul trecut, când interesul pentru HD era de 61%.
Ca o concluzie îngrijorătoare a cercetării se remarcă faptul că 32% au declarat că nu au posibilitatea de a alege dintre mai mulţi furnizori de televiziune, iar numărul lor este în creştere - cu 20% comparativ cu 2016. Dacă avem în vedere cel mai nou raport al Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii, care spune că numărul de gospodării care plătesc servicii de televiziune a ajuns la 7,3 milioane la finalul anului trecut, înseamnă că peste 1,7 milioane de gospodării sunt obligate să contracteze singurul operator de cablu care este accesibil în zona în care locuiesc.
Studiul a fost realizat în aprilie, pe un eşantion reprezentativ la nivel naţional de 402 persoane. Marja maximă de eroare este de plus/minus 5%.