Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Românii sunt scepticică se ieftinesc alimentele

Românii sunt scepticică se ieftinesc alimentele

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Actualitate socială
Data: 22 Mai 2015

Majoritatea românilor (95%) a aflat deja de decizia scăderii TVA de la 24% la 9% la toate categoriile de produse alimentare şi băuturi non-alcoolice, începând cu 1 iunie 2015, însă doar o treime consideră că preţurile acestora vor scădea uniform cu reducerea taxei, relevă datele unui studiu dat miercuri publicităţii.

Potrivit studiului, 65% consideră că doar anumiţi comercianţi vor reduce preţurile la produsele alimentare. Cei mai mulţi îşi pun speranţele în hipermarketuri şi supermarketuri, 75% dintre ei aşteptându-se să observe cele mai mari reduceri la alimente în astfel de magazine.

„Românii aşteaptă de mult timp reducerea TVA la alimente, măsură implementată deja cu succes în multe ţări din Europa. Cu toate acestea, o mare parte dintre ei este neîncrezătoare că această măsură va fi aplicată corect de către toţi comercianţii, lucru relevat de studiul iSense Solutions. Acest moment este unul cheie: neîncrederea consumatorilor trebuie adresată de către comercianţi, ceea ce va contribui la un comportament mai relaxat al românilor atunci când vine vorba de cumpărături“, este de părere Traian Năstase, reprezentant al companiei care a realizat studiul.

În ceea ce priveşte semnalizarea reducerilor, 85% dintre români îşi doresc ca alimentele şi băuturile non-alcoolice să aibă două etichete după intrarea în vigoare a legii: una care să conţină preţul vechi şi alta cu preţul redus. De asemenea, sunt aşteptate reclame tv care să informeze populaţia asupra noilor preţuri.

„Consumatorii aşteaptă de la comercianţi să comunice cât mai transparent modul în care implementează reducerea TVA la alimente. Astfel, 27% dintre ei îşi doresc să vadă reclame despre modificările preţurilor. Cei care vor aplica şi vor comunica corect scăderile de preţuri vor avea un avantaj competitiv şi vor câştiga încrederea consumatorilor“, afirmă Andrei Cânda, de la aceeaşi companie.

Potrivit studiului, 6 din 10 români cred că preţurile din restaurante nu se vor micşora foarte mult, deoarece acestea includ prelucrarea alimentelor şi serviciile oferite, care nu sunt vizate de reducerea TVA. Datele sunt reprezentative pentru mediul urban. Rezultatele au un grad de eroare de plus/minus 4,97%, la un nivel de încredere de 95%.(Mariana Bahcevan)