Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială „Românilor le lipseşte accesul la pieţele mari de soft”

„Românilor le lipseşte accesul la pieţele mari de soft”

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Actualitate socială
Un articol de: Oana Nistor - 13 Octombrie 2015

Conferinţa de specialitate „Piaţa unică digitală în România”, organizată ieri de Reprezentanţa Comisiei Europene la Bucureşti, a dezvăluit beneficiile acestui obiectiv al Executivului european, între care crearea de noi locuri de muncă şi îmbunătăţirea serviciilor şi a accesului consumatorilor la internet.

Reprezentanţa Comisiei Europene în România a organizat ieri, la Bucureşti, masa rotundă cu tema „Piaţa unică digitală în România”, Executivul european stabilindu-şi prioritate crearea unei pieţe digitale unice prin înlăturarea obstacolelor pentru cetăţeni şi întreprinderi. „Strategia privind piaţa unică digitală este construită pe trei piloni: îmbunătăţirea accesului consumatorilor şi al întreprinderilor la bunuri şi servicii digitale în întreaga Europă, crearea unui mediu propice pentru dezvoltarea reţelelor şi a serviciilor digitale şi, nu în ultimul rând, valorificarea maximă a potenţialului de creştere al economiei digitale”, au precizat organizatorii, citaţi de Agerpres.

Obiectivul pieţei unice digitale constă în eliminarea barierelor de reglementare şi, în cele din urmă, în trecerea de la 28 de pieţe naţionale la una singură. Conform Comisiei Europene, o piaţă unică digitală pe deplin funcţională ar putea să contribuie cu 415 miliarde de euro pe an la economia UE şi să creeze sute de mii de noi locuri de muncă. Piaţa unică digitală se va afla pe ordinea de zi a reuniuni Parlamentului European din 25-26 iunie, anul viitor.

România este o ţară de producători în domeniul IT&C, dar, din păcate, nu are acces la pieţele majore, după cum a afirmat Varujan Pambuccian, membru în cadrul Comisiei Parlamentare pentru Tehnologia Informaţiei şi Comunicaţiilor din Camera Deputaţilor. „România este o ţară de producători în domeniul IT pentru piaţa mare, lucru pe care puţină lume îl vede şi îl ştie. Marile fabrici de soft lucrează pentru pieţe mari externe, dar românilor le lipseşte accesul la pieţele mari. Produsul final realizat aici este vândut de cineva care are acces la piaţa majoră. Este limpede că mijloacele tradiţionale prin care se încearcă facilitarea accesului la pieţele majore nu funcţionează azi. Mulţi români patentează invenţii în Statele Unite şi nu înţeleg de ce trebuie să se adune patentele în SUA şi Japonia, în detrimentul ­Europei”, a spus Pambuccian. Acesta a adăugat că lipsa suprareglementărilor în sectorul IT&C şi existenţa unei neutralităţi tehnologice au plasat România pe primele locuri la nivel european şi mondial în ceea ce priveşte raportul preţ-calitate la serviciul de internet.

Utilizarea internetului de către consumatorii români a atins, în prezent, o cotă de 48%, sub media Uniunii Europene (UE), care se situează la 75%, arată datele oficiale prezentate ieri în conferinţa de specialitate organizată la sediul Reprezentanţei Comisiei Europene în România. La capitolul încredere şi securitate, cei mai mulţi dintre utilizatori de internet din România (36%) sunt îngrijoraţi cu privire la securitatea datelor atunci când vine vorba despre o plată online, în timp ce pentru 22% apare nesiguranţa că nu vor primi produsele comandate.

La nivelul întreprinderilor, statistica arată că, în România, doar 7,3% dintre IMM-uri vând produse/servicii online, în comparaţie cu media UE, de 15%.

În ceea ce priveşte conectivitatea la internet, datele europene relevă faptul că, în România, 54% dintre gospodării utilizează servicii fixe în bandă largă/broadband iar 43% sunt conectate la servicii mobile în bandă largă. Pe de altă parte, în 25% dintre gospodăriile din România există acoperire a reţelelor broadband în mediul rural, faţă de media UE de 18%.