Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială S-a modificat calendarul testelor naţionale

S-a modificat calendarul testelor naţionale

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Actualitate socială
Data: 24 Aprilie 2014

Evaluarea naţională a elevilor claselor a II-a, a IV-a şi a VI-a va fi susţinută după un nou calendar, respectiv între 28 mai şi 6 iunie. Timpul de rezolvare a subiectelor va fi de 25 de minute pentru elevii de clasa a II-a, respectiv 60 de minute pentru cei de clasa a IV-a şi a VI-a.

Evaluarea naţională a elevilor din clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a se va desfăşura între 28 mai şi 6 iunie, a anunţat ieri ministrul educaţiei, Remus Pricopie. În urma modificării calendarului iniţial, primii testaţi vor fi elevii de clasa a IV-a, rezultatele testelor urmând să fie folosite la corectarea viitoarelor politici educaţionale. „Este pentru prima dată când se fac astfel de evaluări. Conform calendarului, prima evaluare va avea loc la clasa a IV-a (28-30 mai), urmată de clasele a II-a (2-4 iunie) şi a VI-a (5-6 iunie). Evaluările urmăresc să identifice evoluţia de ansamblu a elevilor din clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a, pentru a putea oferi date substanţiale care vor permite o analiză a sistemului de învăţământ preuniversitar (pe segmentele menţionate). Această analiză va stabili plusurile şi minusurile pe care elevii vizaţi le au în procesul de predare-învăţare, astfel încât politicile educaţionale să fie corect construite. Evaluările oferă o radiografie exactă a problemelor din sistemul de învăţământ preuniversitar“, a afirmat ministrul Remus Pricopie, citat de Agerpres.

Potrivit ministrului, competenţele pe care elevii trebuie deja să le fi acumulat sunt conform nivelului specific vârstei - competenţe de scris-citit, folosirea corectă a limbii române şi a limbii materne, competenţe de comunicare în limba română şi limba maternă, competenţe în domeniul matematicii şi al ştiinţelor naturii. Evaluările vor fi susţinute în sala de clasă, testele vor fi întocmite pe mai multe numere, nemaifiind necesară astfel separarea elevilor sau aşezarea acestora câte unul în bancă. „La aceste evaluări notele nu vor fi publice şi nici nu vor fi trecute în catalog“, a mai precizat ministrul educaţiei.

Evaluările naţionale  se vor desfăşura astfel: elevii claselor a IV-a vor susţine pe 28 mai testul la limba română, pe 29 mai la matematică, respectiv 30 mai la limba maternă. În data de 2 iunie vor fi testaţi la scris/citit limba română elevii claselor a II-a, în 3 iunie la limba maternă, iar competenţele matematice vor fi evaluate în data de 4 iunie. Testele naţionale vor continua pe 5 iunie - limbă şi comunicare pentru elevii de clasa a VI-a, respectiv matematică şi ştiinţe ale naturii în data de 6 iunie. 

„Testele au un format asemănător cu cel al evaluărilor internaţionale (tip IEA - PIRLS, pentru clasa a II-a, tip IEA - TIMSS, pentru clasa a IV-a, tip PISA, pentru clasa a VI-a)“, a precizat ministrul educaţiei, subliniind că sunt întocmite la un nivel mediu. El a mai spus că testele pentru clasa a II-a vizează evaluarea competenţelor de scris-citit în limba română şi evaluarea competenţelor de matematică. Totodată, testele pentru clasa a IV-a urmăresc evaluarea competenţelor de înţelegere a textului scris în limba română şi evaluarea competenţelor de matematică. În ceea ce priveşte testele pentru clasa a VI-a, acestea vizează evaluarea unor competenţe din aria curriculară „Limbă şi comunicare“ şi evaluarea unor competenţe din aria curriculară „Matematică şi Ştiinţe ale naturii“.

Pe site-ul http://subiecte2014.edu.ro/2014/ au fost publicate modele de teste pentru evaluările naţionale la finalul claselor a II-a, a IV-a şi a VI-a, în anul şcolar 2013-2014. (Oana Nistor)