Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Scad finanțările BEI pentru infrastructura rutieră 

Scad finanțările BEI pentru infrastructura rutieră 

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Actualitate socială
Un articol de: Cristina Zamfirescu - 27 Iulie 2022

Banca Europeană de Investiţii (BEI) îşi va reduce finanţarea pentru infrastructura rutieră, în linie cu obiectivele sale climatice, chiar dacă în paralel va majora fondurile pe care le va furniza pentru alte proiecte de transport, informează Financial Times. Cu ocazia reuniunii miniştrilor de finanţe şi guvernatorilor băncilor centrale din statele G20 de la Bali, vicepreşedintele BEI, Kris Peeters, s-a declarat „convins” că instituţia financiară va investi mai puţin în şosele şi mai mult „în alte elemente” ale infrastructurii de transport. Aceste comentarii vor fi întărite sau infirmate de strategia BEI privind politica de creditare în domeniul transportului pentru următorii cinci ani, până în 2027, document care urmează să fie publicat în perioada următoare.

Anul trecut, investiţiile în infrastructura rutieră au reprezentat 38% din cele 11 miliarde de euro pe care BEI le-a investit în transporturi. Recent, banca a aprobat 30 de milioane de euro pentru o porţiune de autostradă în Franţa şi analizează posibilitatea de a avansa 400 de milioane de euro Poloniei pentru autostrăzi din aşa-numita reţea TEN-T, o reţea de căi ferate, drumuri şi căi navigabile concepută să unească regiunile Europei şi ale cărei elemente principale ar urma să fie finalizate până în 2030. 

Cu sediul în Luxemburg, BEI este cea mai mare instituţie financiară multilaterală şi oferă finanţare pe termen lung pentru proiecte care sprijină politicile Uniunii, acționarii săi fiind chiar statele UE.