Victoria republicanului Donald Trump la alegerile prezidenţiale americane, continuarea războiului din Orientul Mijlociu sau Jocurile Olimpice de la Paris se numără printre evenimentele care, potrivit unei
Sfaturi la achiziţia produselor cu preţ promoţional
Marile magazine vin, pe parcursul lunii noiembrie, cu reduceri consistente de preţuri, culminând cu evenimentul, preluat din Occident, denumit Black Friday. Potrivit Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorului (ANPC), pentru a fi siguri că achiziţionăm un produs la cel mai mic preţ este bine să comparăm preţurile cu ajutorul site-urilor concepute în acest sens.
Românii au început deja să se intereseze de ofertele de Black Friday, traficul pe site-urile marilor magazine online crescând cu peste 280%. „Black Friday în România este un fenomen, nu este un simplu eveniment de shopping. Interesul românilor este foarte mare, iar magazinele îl susţin cu promoţii semnificative. Pe lângă vânzările propriu-zise generate, Black Friday este o ocazie foarte bună pentru magazine să determine utilizatorii să experimenteze procesul de achiziţie”, a declarat Cătălin Emilian, director RTB House România şi Bulgaria, citat de Agerpres.
În perioada reducerilor de Black Friday, consumatorii români sunt interesaţi în special de produsele IT şi electronice, dar şi de home&deco şi fashion, potrivit unui studiu realizat de agenţia de marketing Today’s. Începând deja cu a doua jumătate a lunii octombrie, sunt foarte căutate produsele electronice şi electrocasnice, însă nu se reflectă neapărat în vânzări, care scad în această perioadă. Românii se interesează foarte mult de reduceri Black Friday 2016, dar nu cumpără produsele, ci așteaptă reducerile de preț din ultimele două luni ale anului. Ei compară preţuri, salvează link-uri cu bunurile pe care le doresc şi compară inclusiv caracteristicile diferitelor produse, după cum spun și reprezentanții unor magazine.
ANPC recomandă consumatorilor, prinşi de febra promoţiilor, să ţină seama de câteva recomandări utile în achiziţia produselor la preţ promoţional. În primul rând, pentru a fi siguri că se aleg, într-adevăr, cu un produs la cel mai mic preţ de pe piaţă, ar fi bine ca aceștia să compare înainte preţurile pe site-uri special concepute în acest sens. Pe lângă aceasta, cumpărătorii ar trebui să verifice și caracteristicile esenţiale ale produsului, preţul cu toate taxele incluse, cheltuielile de livrare, dacă este cazul, modalităţile de plată şi de livrare, perioada de valabilitate a ofertei sau a preţului.
În acelaşi timp, preţul redus trebuie să fie inferior preţului de referinţă practicat în acelaşi spaţiu, în perioada ultimelor 30 de zile, înainte de data aplicării preţului redus. „Consumatorul trebuie să ştie că, din momentul în care a primit un produs comandat pe internet, are 14 zile la dispoziție pentru a-l returna, fără a invoca vreun vreun motiv”, informează ANPC. În cazul returnării produsului, consumatorul îşi poate primi banii înapoi de la comerciant în termen de 14 zile de la primirea produsului.
În acelaşi timp, ANPC recomandă consumatorilor să citească termenii şi condiţiile de funcţionare a magazinului online, deoarece termenul de 14 zile (în care poate opta pentru returnarea produsului) se prelungeşte cu încă 12 luni, în cazul în care comerciantul nu a menţionat/informat expres despre existenţa dreptului de returnare a produselor. Regulile privind garanţiile se aplică indiferent de modul în care sunt achiziţionate produsele sau de preţul acestora.
Anul trecut, cele mai multe reclamaţii înregistrate la Comisariatul pentru Protecţia Consumatorului Bucureşti au fost în cazul achiziţiilor online, respectiv promovarea reclamelor mincinoase, preţuri care ajungeau, până la finalizarea comenzii, mult mai mari decât la momentul când au fost plasate produsele în coşul de cumpărături. De asemenea, consumatorii au mai reclamat că, deşi iniţial un produs apărea disponibil, în momentul introducerii în coş acesta figura ca fiind epuizat.