Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Simulările examenelor naţionale vor avea loc în februarie şi martie

Simulările examenelor naţionale vor avea loc în februarie şi martie

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Actualitate socială
Data: 04 Ianuarie 2015

Elevii şi preşcolarii se întorc astăzi, 5 ianuarie, la cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice (MECS). Următoarea vacanţă va fi cea intersemestrială, cuprinsă între 31 ianuarie şi 8 februarie. Elevii claselor a VIII-a şi a XII-a vor susţine simulările examenelor naţionale la sfârşitul lunii februarie, respectiv începutul lunii martie.

Elevii şi preşcolarii se întorc de astăzi, 5 ianuarie, la cursuri, semestrul I urmând a se încheia în data de 30 ianuarie. Potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice, elevii vor avea din nou vacanţă, cea intersemestrială, în perioada 31 ianuarie şi 8 februarie. Cursurile semestrului al doilea vor începe pe 9 februarie şi se vor încheia pe 10 aprilie, iar vacanţa de primăvară este cuprinsă între 11 aprilie şi 19 aprilie, urmând ca elevii să se întoarcă la cursuri pe 20 aprilie, până pe 19 iunie. În semestrul al doilea, săptămâna 6-10 aprilie este dedicată activităţilor extracurriculare şi extraşcolare în cadrul programului „Şcoala altfel: Să ştii mai multe, să fii mai bun!“. De asemenea, potrivit recomandărilor MECS, tezele din semestrul al II-lea se vor susţine, de regulă, până la data de 22 mai.

Absolvenţii de liceu se vor putea înscrie la prima sesiune a examenului de bacalaureat între 25 şi 29 mai şi vor încheia cursurile în 29 mai. Prima sesiune de bacalaureat va începe pe 8 iunie, cu evaluarea competenţelor lingvistice de comunicare orală în limba română. Absolvenţii de clasa a VIII-a vor susţine prima probă a evaluării naţionale, la limba şi literatura română, pe data de 22 iunie.

Ministerul Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice a stabilit şi datele când elevii vor susţine simulările examenelor naţionale din anul şcolar 2014-2015. Astfel, în zilele de 23, 24 şi 25 februarie se vor desfăşura probele scrise pentru elevii clasei a VIII-a, limba şi literatura română (23 februarie), matematică (24 februarie) şi limba şi literatura maternă - pentru elevii aparţinând minorităţilor naţionale care au urmat cursurile gimnaziale în limba maternă (25 februarie). Afişarea rezultatelor este programată pentru data de 6 martie.

Liceenii de clasa a XI-a şi a XII-a vor participa la simularea probelor de bacalaureat în zilele de 2, 3, 4 şi 6 martie la următoarele discipline: limba şi literatura română (2 martie), limba şi literatura maternă (3 martie), proba obligatorie a profilului (4 martie) şi, doar pentru elevii claselor a XII-a, proba la alegere a profilului şi specializării (6 martie). Toate probele sunt scrise, iar afişarea rezultatelor va avea loc pe data de 12 martie. Rezultatele obţinute de elevi vor fi comunicate şi analizate la nivelul fiecărei unităţi de învăţământ, prin discuţii individuale cu elevii, dezbateri la nivelul clasei sau şedinţe cu părinţii, cu scopul „de a adopta măsuri, acolo unde se impun, pentru îmbunătăţirea performanţelor şcolare“. „Simulările au un dublu scop: familiarizarea elevilor cu rigorile unei evaluări naţionale, respectiv a unui examen de bacalaureat naţional, şi optimizarea rezultatelor obţinute de către elevii din învăţământul preuniversitar la finalul studiilor gimnaziale/liceale“, informează MECS. (Oana Nistor)