Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Sistemul eCall, obligatoriu pe maşinile noi

Sistemul eCall, obligatoriu pe maşinile noi

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Actualitate socială
Data: 27 Feb 2014

Până în octombrie 2015, producătorii de autovehicule au obligativitatea introducerii sistemului eCall în noile modele de maşini şi autoutilitare, reglementarea fiind aprobată în această săptămână în plenul Parlamentului European. Sistemul eCall utilizează tehnologia numărului de urgenţă 112 pentru alertarea automată, în caz de accident major, a serviciilor de salvare.

Autovehiculele noi vor fi dotate din fabricaţie cu sistemul eCall, obligativitatea instalării sistemului în panoul de bord revenindu-le producătorilor auto începând cu anul viitor, deputaţii europeni votând în această săptămână legea în plenul PE. Potrivit noilor reguli, sistemele de apel de urgenţă care alertează automat serviciile de salvare în caz de accident vor fi instalate în toate noile modele de maşini şi camionete până în octombrie 2015, în condiţiile în care, potrivit datelor instituţiilor europene, în 2012, 28.000 de oameni au murit în accidente de maşină în UE, iar 1,5 milioane de persoane au fost rănite, se arată într-un comunicat al PE, citat de Agerpres.

Astfel, un autovehicul implicat într-un accident grav va apela automat serviciile de urgenţă, însă apelul poate fi declanşat şi manual. Sistemul va transmite date despre locul exact şi ora accidentului, contribuind la un ajutor acordat mai rapid, şi se supune reglementărilor europene privind protecţia datelor.

Obiectivele sistemului se referă la reducerea fatalităţilor şi astfel serviciile de asistenţă vor putea ajunge mai rapid la victime. Am solicitat ca sistemul eCall să devină un serviciu public, să fie un număr telefonic care să fie gratuit pentru toţi utilizatorii, indiferent de marca autovehiculului“, a detaliat raportorul Olga Sehnalová.

Potrivit estimărilor instituţiilor europene, instalarea sistemului eCall va costa aproximativ 100 de euro pentru fiecare maşină, iar noul sistem eCall ar putea salva până la 2.500 de vieţi pe an.

Obligativitatea sistemului eCall a fost motivată de eurodeputatul Philippe de Backer şi prin faptul că până în prezent nu a funcţionat instalarea sistemului în regim voluntar.

Autorităţile române au anunţat încă din luna noiembrie a anului trecut că România este prima ţară din Europa care, prin Serviciul de Tele­co­mu­ni­caţii Speciale (STS), a pregătit infrastructura pentru serviciul de urgenţă eCall. Acest serviciu este funcţional, proprietarii de automobile având posibilitatea să-şi instaleze un asemenea dispozitiv de alertare automată în caz de accident.

Specialiştii Serviciului de Telecomunicaţii Speciale au explicat la acea dată că dispozitivul foloseşte senzori, accelerometru sau giroscop, astfel că, în cazul în care viteza unei maşini scade într-un interval foarte scurt de timp de la 100 km/h la 10 km/h, dispozitivul „înţelege“ că s-a produs un accident şi se activează. Dispozitivele sunt programate să stea active şi până la 12 ore de la momentul iniţierii apelului, aparatul folosind curentul electric al maşinii.

Aparatele care vor fi instalate în maşini pot fi cumpărate de la producători sau distribuitori, iar cartelele pentru aceste dispozitive, de la operatorii de telefonie mobilă, care vor aloca, potrivit STS, mai multe numere acestui serviciu.