Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Situație dificilă în industria cărnii

Situație dificilă în industria cărnii

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Actualitate socială
Data: 13 Mai 2020

Pierderile estimate pentru anul 2020 în industria cărnii din cauza pandemiei de COVID-19 ar putea depăşi mai multe milioane de euro, în condiţiile creşterii costurilor pe angajat cu circa 25-30% și pe fondul scăderii vânzărilor cu 15-20%, susţine Dana Tănase, directorul executiv al Asociaţiei Române a Cărnii (ARC).

Tănase a precizat că după Paști a avut loc prăbuşirea cererii la carnea de pui, atât pentru cea proaspătă, cât şi pentru cea congelată, motivul principal fiind „avalanşa de carne de pui din Polonia la preţuri inexplicabil de mici“.

„Din păcate, după sărbătorile pascale, avem prăbuşiri ale cererii. Noi credem că două ar fi explicaţiile pentru această scădere, şi anume: avalanşa de carne de pui din Polonia la preţuri inexplicabil de mici şi veniturile. (…) De asemenea, procesatorii înregistrează scăderi cu aproximativ 20% până în prezent, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, la comercializarea cârnaţilor pentru grătar şi a micilor congelaţi, scădere ce are drept cauză lipsa interacţiunilor sociale. În această perioadă au mai fost semnalate scăderi drastice la pieptul de pasăre şi ready meal, în condiţiile în care activitatea HORECA este zero atât la noi, cât şi în Europa. Şi vânzarea de produse din carne la vitrina asistată a scăzut cu 30% comparativ cu aceeaşi perioadă din 2019“, a men­ționat directorul executiv al ARC, pentru Agerpres. 

Reprezentanta patronatelor din industria cărnii estimează că acest trend descendent se va menţine încă cel puţin 3 luni.

Încă de la debutul crizei sanitare, reprezentanţii acestui sector au solicitat măsuri de sprijin din partea autorităţilor, însă până în prezent apelurile ARC au rămas fără răspuns. 

(Cristina Zamfirescu)