Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Soluţii pentru diminuarea abandonului şcolar

Soluţii pentru diminuarea abandonului şcolar

Data: 07 Mai 2014

Abandonul şcolar în România se situează între 16,5% şi 18%, distanţa faţă de unităţile de învăţământ şi lipsa banilor fiind principalele cauze pentru care elevii abandonează de timpuriu şcoala, potrivit ministrului educaţiei naţionale, Remus Pricopie. „Problema accesului în învăţământ şi cea a echităţii sunt extrem de importante şi în România. Infrastructura educaţională nu este aceeaşi peste tot. Astfel, accesul nu este acelaşi pentru toată lumea. O explicaţie ar fi aceea că trecerea de la clasa a VIII-a la clasa a IX-a este dificilă pentru multe familii. Distanţa este principala cauză şi apoi banii“, a spus ministrul, care a arătat şi care ar fi soluţiile pentru diminuarea acestui fenomen. Astfel, asigurarea unei oferte educaţionale diferenţiate cu un proces educaţional care să înceapă de la vârste fragede, respectiv trei ani, ar reprezenta în opinia şefului de la Educaţie paşi importanţi în diminuarea abandonului şcolar. „Dacă vrem să asigurăm o diminuare a diferenţelor sociale la nivelul educaţiei, trebuie să începem procesul de educare a copilului cât mai devreme, apoi, pe măsură ce copilul creşte, să îl monitorizăm în clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a. Al treilea pas este să diferenţiem oferta educaţională. Numai aşa vom reuşi să reţinem cât mai mulţi elevi în procesul de învăţare. În momentul în care vom avea datele evaluărilor la clasa a II-a, a IV-a şi a VI-a, vom avea o hartă a performanţei pe cele trei etaje şi vom şti unde trebuie să intervenim şi unde nu. În comunităţile sărace ne aşteptăm să avem diferenţe“, a precizat Pricopie. (Oana Nistor)