Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Șoselele din România rămân cele mai periculoase din UE

Șoselele din România rămân cele mai periculoase din UE

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Actualitate socială
Data: 23 Feb 2023

Aproximativ 20.600 de persoane şi-au pierdut viaţa în urma unui accident rutier în cursul anului trecut în Uniunea Europeană, o creştere cu 3% faţă de 2021, dar o scădere cu 10% faţă de nivelul de dinaintea pandemiei, în 2019, arată datele preliminare publicate de Comisia Europeană.

În 2022, România (cu 86 de decese în accidente rutiere la un milion de locuitori, în scădere față de 93 în 2021) a înregistrat cea mai ridicată rată a mortalităţii, fiind urmată de Bulgaria (78) şi Croaţia (71). Media UE a fost de 46 de decese la un milion de locuitori. Cele mai sigure drumuri au fost în Suedia (21 de decese la un milion de locuitori), Danemarca (26) şi Irlanda (31). 

În țara noastră, ultimele date ale Poliției Române arată că în perioada 1 ianuarie - 30 noiembrie 2022, la nivel naţional, au fost 4.261 de accidente, soldate cu decesul a 1.481 de persoane şi rănirea gravă a altor 3.324. Principalele cauze de producere a accidentelor grave au fost indisciplina pietonilor (18,4%), nerespectarea vitezei legale (17,3%), abaterile bicicliştilor (11,4%), neacordarea priorităţii de trecere vehiculelor (8,3%) şi neacordarea priorităţii de trecere pietonilor (8,9%).

În 2021, pe drumurile publice din România, s-au produs 4.915 accidente grave, care au provocat 1.779 de decese, rănirea gravă a 3.790 de persoane şi rănirea uşoară a altor 2.235. 

Uniunea Europeană are, în prezent, ca obiectiv reducerea cu 50% până în 2030 a deceselor și rănirilor grave cauzate de accidente rutiere. În săptămânile următoare, Comisia va prezenta un pachet de propuneri privind siguranţa rutieră abordată într-o gamă diversă de unghiuri care să ducă la drumuri europene mai sigure. (C. Z.)