Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Statul pierde anual 1,52% din PIB din cauza accidentelor rutiere

Statul pierde anual 1,52% din PIB din cauza accidentelor rutiere

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Actualitate socială
Data: 12 Octombrie 2023

Începând cu anul 2018 numărul de accidente rutiere din România a început să scadă, însă țara noastră ocupă în continuare primul loc la nivel european în privința deceselor cauzate de evenimente din trafic. Obiectivul autorităților este să coboare aceste cifre la mai puțin de 1.000 de persoane decedate până în anul 2030, în condițiile în care în prezent se înregistrează 86 de decese la un milion de locuitori, adică peste 1.600 anual.

Potrivit chestorului general de poliţie Bogdan Despescu, secretar de stat în Ministerul Afacerilor Interne (MAI), în primele nouă luni ale anului, au fost înregistrate 3.143 de accidente grave (mai puţin cu 105 faţă de perioada similară a anului trecut), soldate cu 1.051 de persoane decedate și cu 2.470 de persoane rănite grav.

„Principala cauză care generează deces este nerespectarea regimului legal de viteză - 168 de persoane decedate de la începutului anului până în prezent; indisciplina pietonilor, a doua cauză - 108 persoane decedate; indisciplina bicicliştilor - 92 de persoane decedate. Aşadar, chiar dacă avem un număr mai mic de accidente, totuşi cifrele pe care le-am prezentat reprezintă foarte mult”, a spus acesta, în cadrul conferinţei „Educaţie pentru siguranţă”, organizată la Palatul Victoria.

Ca soluții la problema siguranței rutiere, Bogdan Despescu a menționat activităţile educative, dar și propunerile legislative ale MAI, aflate în dezbatere, care vizează, printre altele, folosirea înregistrărilor audio-video ale cetățenilor pentru semnalarea și sancționarea abaterilor grave comise în trafic, precum nerespectarea culorii roşii a semaforului, comportamentul agresiv, neacordarea priorităţii, depăşirea neregulamentară, neoprirea la trecerea la nivel cu calea ferată, manevra de întoarcere pe autostradă sau drum expres. 

Comisarul-şef de poliţie Florin Valeriu Catană, director al Direcţiei Rutiere, a declarat că s-a înregistrat un trend descrescător al numărului de accidente rutiere începând cu anul 2018, dar încă „este mult mai mult de făcut în această zonă”. „În anul 2022, comparativ cu anul 2019, am înregistrat o scădere cu 12,4% a persoanelor decedate. Obiectivul va fi să atingem o cifră sub 1.000 de persoane decedate în anul 2030”, a spus el.

La aceeași conferință, Ionel Scrioşteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, a vorbit despre impactul economic al accidentelor, arătând că pierderile provocate se ridică la 1,52% din PIB.

„Ne-am asumat prin programul de guvernare o finanţare (pentru infrastructură, n.r.) de la bugetul de stat de 2% din PIB. Dacă (…) atingem acea ţintă de 50% reducere a numărului de accidente rutiere, finanţăm jumătate din infrastructura României prin economia pe care o facem per total”, a spus Scrioşteanu, potrivit Agerpres, adăugând că în PNRR sunt incluse 23 de proiecte pentru creşterea sigu­ranţei rutiere, de aproximativ 618 milioane de euro. (C. Z.)