Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Stimulente pentru înfiinţarea de microîntreprinderi

Stimulente pentru înfiinţarea de microîntreprinderi

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Actualitate socială
Data: 24 Iunie 2009

Înscrierile se fac în perioada 25 iunie-1 iulie, între orele 09:00-20:00, online, pe site-ul www.animmc.ro. Formularul astfel completat va fi înregistrat în Registrul Unic Electronic, beneficiarii eligibili fiind tinerii şi microîntreprinderile. În prima etapă vor avea loc cursuri de pregătire antreprenorială, iar a doua are în vedere finanţarea implementării celor mai bune planuri de afaceri prin sprijin financiar sub formă de alocaţie financiară nerambursabilă.

Guvernul României, prin Agenţia pentru Implementarea Proiectelor şi Programelor pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii (AIPPIMM), facilitează accesul tinerilor la surse de finanţare şi stimulează înfiinţarea de noi microîntreprinderi printr-un buget alocat de cinci milioane de lei.

Înscrierile încep astăzi, 25 iunie, şi se vor finaliza miercuri, 1 iulie, a precizat Cristian Haiduc, preşedinte al AIPPIMM, într-un comunicat de presă.

În data de 19 iunie a fost publicată în „Monitorul Oficial“ al României partea I, numărul 420/19.06.2009, Decizia nr. 145 din 16.06.2009 a preşedintelui Agenţiei pentru Implementarea Proiectelor şi Programelor pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii, privind aprobarea procedurii de implementare a Programului pentru dezvoltarea abilităţilor antreprenoriale în rândul tinerilor şi facilitarea accesului acestora la finanţare - START.

Obiectivul urmărit de program îl constituie dezvoltarea aptitudinilor antreprenoriale bazate pe cunoaştere, în scopul implicării tinerilor în structuri economice private şi stimularea înfiinţării de noi microîntreprinderi prin creşterea potenţialului de accesare a surselor de finanţare.

Înscrierile se vor face în perioada 25 iunie-1 iulie, între orele 09:00-20:00. Solicitanţii se vor înscrie online pe site-ul www.animmc.ro, formularul astfel completat va fi înregistrat în Registrul Unic Electronic. Beneficiarii eligibili sunt tinerii şi microîntreprinderile).

Prima dată cursuri, apoi finanţări nerambursabile

Procedura de implementare a Programului pentru dezvoltarea abilităţilor antreprenoriale în rândul tinerilor şi facilitarea accesului acestora la finanţare START se va derula în două etape. În prima etapă vor avea loc cursuri de pregătire antreprenorială, UNCTAD EMPRETEC România, pentru sprijinirea dezvoltării IMM, destinate beneficiarilor eligibili în domenii de interes pentru dezvoltarea capacităţilor antreprenoriale, în scopul dobândirii cunoştinţelor teoretice şi cu aplicabilitate practică, necesare începerii şi dezvoltării unei afaceri. La sfârşitul cursului fiecare participant va putea elabora un plan de afaceri în vederea participării la cea de a doua etapă.

Cursurile de pregătire antreprenorială se vor desfăşura în perioada 6-14 iulie în localităţile Bucureşti şi Cluj-Napoca, iar în perioada 20-29 iulie, la Constanţa şi Iaşi.

EMPRETEC este un program internaţional pentru dezvoltarea şi sprijinirea competenţelor antreprenoriale. Programul se desfăşoară sub egida Conferinţei Naţiunilor Unite pentru Comerţ şi Dezvoltare (UNCTAD - Geneva) şi este operaţional în peste 25 de ţări din America Centrală, America Latină, Africa şi Orientul Mijlociu. Cursurile se vor desfăşura pe parcursul a 9 zile calendaristice. Serviciile de instruire specifice programului vor fi efectuate de traineri naţionali certificaţi şi în curs de certificare de către UNCTAD Geneva.

Cea de-a doua etapă are în vedere finanţarea implementării celor mai bune planuri de afaceri prin sprijin financiar sub formă de alocaţie financiară nerambursabilă în limita bugetului alocat sau finanţare sub formă de credit bancar.