Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Susţinerea performanţei, prioritate absolută în noul an şcolar

Susţinerea performanţei, prioritate absolută în noul an şcolar

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Actualitate socială
Data: 16 Septembrie 2013

Aproximativ 3.200.000 de elevi şi preşcolari au început ieri cursurile primului semestru al noului an şcolar 2013-2014. Autorităţile au dat din nou asigurări că printre priorităţile din sistemul educaţional se numără siguranţa copiilor în şcoli, încurajarea tinerilor către performanţă şi introducerea mai multor ore de educaţie fizică.

Structura anului şcolar început ieri a suferit câteva modificări, totalizând 36 de săptămâni de cursuri (176 de zile lucrătoare), vacanţa de iarnă nu va coincide cu cea intersemestrială, iar înaintea vacanţei de primăvară elevii vor derula activităţi specifice în cadrul „Săptămânii altfel“. Factorii decidenţi au susţinut ieri, la deschiderea oficială a şcolii, că printre priorităţile din sistem se numără siguranţa elevilor în şcoli şi încurajarea elevilor merituoşi să facă performanţă.

„Sper să putem face ceva pentru fiecare şcoală, pentru sistemul de educaţie în general. Siguranţa copiilor în şcoli va continua să rămână o preocupare. Cu ajutorul poliţiei locale, al poliţiei naţionale trebuie să facem tot ceea ce ne stă în putinţă pentru a avea un mediu sigur în care să vină copiii“, a spus ministrul justiţiei, Robert Cazanciuc, subliniind că îşi doreşte ca sistemul educaţional din România să ofere o şansă reală tuturor copiilor.

Ministrul educaţiei, Remus Pricopie, a oferit ieri la Grădiniţa nr. 52 din Capitală o diplomă de merit pentru performanţele educaţionale pe care le-a realizat pe parcursul anilor de liceu, şi în vara acestui an, la bacalaureat, Anei Maria Şerban, scrie Agerpres. În acest fel, ministrul de resort a ţinut să transmită un semnal de încurajare tuturor tinerilor cu rezultate excepţionale care doresc să intre în sistemul de învăţământ.

Anul şcolar 2013-2014 aduce câteva noutăţi semnificative pentru elevi: simularea naţională la clasa a XI-a, modificarea modului de calculare a mediei de admitere la liceu şi extinderea evaluărilor din clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a în toate şcolile din ţară. Cea mai importantă este modificarea modului de calculare a mediei de admitere la liceu. Astfel, media celor 4 ani de gimnaziu va conta la admiterea în liceu în proporţie de 25%, şi nu 50% ca până acum.

Media obţinută la evaluarea naţională din clasa a VIII-a va avea însă o pondere mai mare în calculul mediei finale, respectiv 75%, faţă de 50%, cât era până acum.

Ca urmare a rezultatelor dezastruoase de la bacalaureat, reprezentanţii ministerului au introdus simulări ale acestui examen şi în clasa a XI-a, în toate liceele din ţară. Astfel, anul acesta vor fi organizate simulări în clasa a VIII-a, a XI-a şi a XII-a.

Şcoli din Galaţi închise

Sute de elevi din judeţul Galaţi nu s-au prezentat ieri la cursuri din cauza pagubelor produse de inundaţii la clădirile şcolilor din localităţile Costache Negri şi Pechea. Potrivit MEN, citat de Agerpres, la Şcoala Gimnazială din localitatea Costache Negri se înregistrează cea mai gravă situaţie, apa cu nămol pătrunzând în şcoala proaspăt renovată. Parchetul a fost distrus, biblioteca unităţii a fost complet compromisă, atât în ceea ce priveşte fondul de carte, cât şi rezerva de manuale şcolare, iar în curtea şcolii nu se poate intra, aşa încât, deşi etajele superioare ale şcolii ar putea să-i găzduiască pe elevi, şcoala rămâne închisă. Reprezentanţi ai ISU, împreună cu voluntari din comună, părinţi, elevi şi profesori, lucrează la scoaterea nămolului din clădire. Totuşi, pentru ca şcoala să poată începe, este nevoie ca parchetul de la parter să fie scos, unitatea să fie igienizată şi uscată din nou. Şcoala gimnazială este singura unitate de învăţământ din comună, motiv pentru care cei 351 de elevi nu vor putea începe cursurile.

O altă unitate de învăţământ care va rămâne închisă este o şcoală gimnazială din Pechea, pereţii clădirii fiind umezi până la nivelul geamurilor, motiv pentru care nici aici cursurile nu pot începe în bune condiţii.