Victoria republicanului Donald Trump la alegerile prezidenţiale americane, continuarea războiului din Orientul Mijlociu sau Jocurile Olimpice de la Paris se numără printre evenimentele care, potrivit unei
Sute de înşelăciuni prin metoda „Accidentul“
Reprezentanţii Poliţiei Române au lansat, în această săptămână, o campanie intitulată „Un telefon marca Accidentul“, ocazie cu care oamenii legii au atras atenţia asupra faptului că metoda de înşelăciune cunoscută sub numele „Accidentul“ a devenit un adevărat fenomen. Conform poliţiştilor, majoritatea celor care practică această metodă sunt deţinuţi care sună din puşcărie diverse persoane în vârstă, pe care le anunţă că o rudă de-a lor a suferit sau a comis un accident grav şi are nevoie urgentă de bani pentru a-şi rezolva problemele.
În acest context, poliţiştii au mai atras atenţia că, pentru a culege date despre viitoarele victime, complici ai deţinuţilor le abordează pe acestea sub diferite pretexte şi adună informaţii referitoare la familiile acestora.
Ulterior, un deţinut contactează victima telefonic, se recomandă a fi o rudă apropiată şi pretinde că are urgent nevoie de bani pentru a rezolva problemele create de un accident rutier. Prezent la eveniment, actorul Alexandru Arşinel a povestit că, în urmă cu aproximativ o lună şi jumătate, era să fie şi el victima acestui tip de escrocherie, după ce a fost sunat acasă, pe telefonul fix, de o persoană care i-a cerut 15 mii de lei pentru a rezolva o problemă legată de un accident rutier grav care ar fi fost comis din vina fiului său. „În timpul discuţiei mi-am dat seama că este ceva în neregulă şi l-am întrebat «Cum mă strigă mama acasă?». Atunci a închis brusc telefonul. Imediat, l-am sunat pe fiul meu care, evident, nu fusese implicat în nici un incident. Am fost apoi cu soţia la poliţie şi am depus plângere“, a declarat Arşinel.
O altă înşelăciune „la modă“ în această perioadă este cea referitoare la serviciile de turism, mai atrag atenţia poliţiştii. Astfel, în perioada iunie 2012 - mai 2013, peste 30 de persoane au reclamat că au plătit la agenţii de turism pachete ce constau, în principal, în servicii de transport şi cazare către diferite destinaţii din Europa, care nu au fost onorate ulterior, prejudiciul cauzat fiind de aproximativ 100 de mii de lei.