Victoria republicanului Donald Trump la alegerile prezidenţiale americane, continuarea războiului din Orientul Mijlociu sau Jocurile Olimpice de la Paris se numără printre evenimentele care, potrivit unei
Tarifele de referință pentru reparații auto, calculate anual
În timp ce unii transportatori se pregătesc să protesteze faţă de modificările care vor fi aduse Legii RCA, reprezentanții agențiilor de asigurare susțin că schimbările care includ decontarea directă și introducerea unor tarife de referință pentru service-urile auto vor veni în sprijinul șoferilor. „Actuala Lege a RCA are hibe” care trebuie rezolvate, arată și șeful Consiliului Concurenței.
Un proiect de ordonanță de urgență aflat pe masa Ministerului Finanţelor prevede, printre altele, decontarea directă obligatorie între asigurătorii de RCA, care dă posibilitatea victimei unui accident de a se adresa direct asigurătorului la care are asigurarea RCA, urmând ca acesta să recupereze cheltuielile de la asigurătorul RCA al celui vinovat de producerea accidentului.
Proiectul a stârnit numeroase discuții. Unii transportatori susțin că decontarea directă va duce la scumpirea polițelor RCA și va avantaja companiile de asigurări în detrimentul şoferilor. Din contră, reprezentanții industriei asigurărilor arată că modificările legii sunt benefice și vor avea drept consecință reducerea daunei medii, care a ajuns anul trecut la 9.005 lei, potrivit datelor Autorității de Supraveghere a Asigurărilor, în creștere cu 7% faţă de 2019 și cu 27,5% față de 2016.
Pe de altă parte, reprezentanții Consiliului Concurenței spun că decontarea directă creează premisele scumpirii polițelor, dar acest lucru poate fi contracarat prin introducerea unui tarif de referinţă pentru reparaţiile auto.
„Această obligativitate de contractare a decontării directe creează premisele ca preţurile să crească şi, tocmai de aceea, noi, de la Consiliul Concurenţei, ne gândim care ar fi modalităţile pentru ca în final tariful pe poliţă să nu fie unul schimbat. (…) O posibilitate de a controla într-un fel aceste costuri ar fi o discuţie referitoare la un tarif recomandat la ora de manoperă (la reparațiile auto, n.r.)”, menționa săptămâna trecută, la o conferință de specialitate, Adrian Stelian Comănescu, director în cadrul Consiliului Concurenţei.
În privința mecanismului de stabilire a tarifelor de referinţă, acesta va avea la bază datele colectate de Registrul Auto Român (RAR), iar calculul va fi făcut anual, potrivit vicepreşedintelui Autorităţii de Supraveghere Financiară (ASF), Cristian Roşu.
„Nimeni nu stabileşte tariful de referinţă. Tariful de referinţă se calculează. Tariful de referinţă este rezultatul unor calcule care au la bază datele reale din piaţă şi pentru ca aceste date să fie corect colectate se va împuternici RAR să facă aceste colectări de date din piaţă”, a explicat Cristian Roşu, citat de Agerpres.
Potrivit vicepreşedintelui ASF, aceste tarife de referinţă nu vor fi impuse, la fel cum tariful de referinţă al RCA-ului nu se impune nici unei societăţi de asigurare, aşa cum cursul valutar nu se impune nici unei bănci în decontări. (C. Z.)