Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Telefonul european de urgenţă pentru copii a devenit funcţional

Telefonul european de urgenţă pentru copii a devenit funcţional

Data: 04 Octombrie 2008

▲ Numărul european de urgenţă pentru copii - 116.111 - a devenit funcţional la nivel naţional de la 1 octombrie ▲ 116.111 înlocuieşte vechiul număr 0800 8 200 200 şi va oferi sprijin atât copiilor aflaţi în dificultate, cât şi părinţilor care au nevoie de consiliere ▲

Serviciul este gestionat de Asociaţia Telefonul Copilului şi poate fi apelat gratuit din reţeaua Romtelecom. „Cu sprijinul 116 111 vieţile celor mici, a căror copilărie este umbrită de abuzuri sau de probleme de natură socială sau educaţională, pot intra pe un făgaş normal“, a declarat Cătălina Florea, director executiv al Asociaţiei Telefonul Copilului. Timp de un an, linia verde 0800 8 200 200 va funcţiona în paralel cu numărul unic european de urgenţă pentru copii, apelurile fiind direcţionate, în această perioadă, către 116 111. Prin intermediul telefonului unic, Asociaţia Telefonul Copilului oferă sprijin atât copiilor care au nevoie de îngrijire şi protecţie, copiilor afectaţi de abuzurile în familie, cât şi părinţilor care au nevoie de consiliere, prin direcţionarea problemelor semnalate de aceştia către diverse instituţii şi organizaţii în măsură să le ofere soluţii. De asemenea, apelând acest număr, copiii vor putea beneficia de consiliere din partea unui personal specializat, care le va oferi sprijin în depăşirea problemelor de ordin social, psihologic şi educaţional, cu care aceştia se confruntă. Din momentul înfiinţării şi până în prezent, la Telefonul Copilului s-au primit aproximativ 1,5 milioane de apeluri, semnalând diferite situaţii de abuz asupra copiilor, dintre care câteva zeci de mii de cazuri valide. Statisticile arată că în peste 66% din cazuri, abuzurile au loc în familie, iar cele mai multe abuzuri raportate vizează molestarea fizică sau abuzul emoţional. România este a treia ţară din Europa, după Cehia şi Ungaria, în care numărul unic european de urgenţă pentru copii a devenit funcţional, conform Child Helpline International (CHI), organizaţia internaţională care reuneşte toate serviciile „telefonul copilului“ din Europa.