Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×
Acasa Societate Actualitate socială Tendință în creștere de a sprijini micile afaceri locale

Tendință în creștere de a sprijini micile afaceri locale

Galerie foto (1) Actualitate socială
Data: 15 Iul, 2020

Aproape două treimi (63%) dintre români și-au schimbat comportamentul de consum în această perioadă și preferă să achiziţioneze produse de la comercianţii locali pentru a-i ajuta să-şi revină economic, arată un studiu. De asemenea, peste jumătate dintre români (53%) au declarat că sentimentul de apartenenţă la comunitate este mult mai profund în prezent.

Potrivit studiului, unul din trei oameni (34%) afirmă că de la începutul stării de urgenţă au descoperit noi magazine în comunitatea lor. Astfel, măcelarii, comercianţii de fructe, legume şi brânzeturi sunt printre cei care au înregistrat cele mai mari vânzări după perioada de izolare şi este probabil ca această tendinţă să se menţină şi în continuare.

Aproape doi din trei (62%) spun că intenţionează să cumpere în continuare de la magazinele locale, chiar şi acum când măsurile de distanţare socială au fost reduse.
De asemenea, şi saloanele de coafură şi frizerie se numără printre acele afaceri care estimează creşteri ale activităţii, 47% dintre respondenți afirmând că au aştep­tat redeschiderea salonului local, în loc să apeleze la ajutorul familiei sau al prietenilor pentru o tunsoa­re, mai arată datele sondajului derulat de Mastercard.

„Perioada pe care o traversăm a schimbat modul în care românii îşi achiziţionează produsele şi serviciile de care au nevoie, aceştia orientându-se şi către surse locale de încredere, şi, totodată, a determinat o creştere semnificativă a cumpărăturilor on-line şi a celor contactless. (…) De asemenea, magazinele şi comunităţile locale joacă un rol important în furnizarea de bunuri şi servicii, în repornirea economiei, precum şi în sprijinirea localnicilor şi în stimularea spiritului comunităţii”, a declarat Cosmin Vladimirescu, reprezentant al Mastercard România şi Croaţia, citat de Agerpres.

Studiul mai arată că aproape patru din cinci români (70%) spun că ultimele luni i-au făcut să conştientizeze dificultăţile întâmpinate de cei vulnerabili, iar peste jumătate (53%) au declarat că sentimentul de apartenenţă la comunitate este mult mai profund în prezent. Pe tot teritoriul României, doi din cinci oameni (42%) au afirmat că acum sunt mai deschişi să îşi salute vecinii, iar 38% dintre aceştia au declarat că au ajuns să le cunoască numele celor care conduc magazinele din zona în care locuiesc.

Potrivit sondajului, în topul celor zece afaceri care estimează creşteri ale vânzărilor în perioada post-izolare sunt: comercianţii de fructe şi legume, comercianţii de brânzeturi, măcelăriile, saloanele de coafură/frizerie, magazinele independente de haine, brutăriile, magazinele de bricolaj/hardware, librăriile independente, magazinele de cadouri şi cafenelele locale.

(Cristina Zamfirescu)