Necesitatea înfiinţării la nivel naţional a unei structuri specializate în intervenţii în situaţii de criză epidemiologică, microciparea animalelor din ferme şi modificarea legislaţiei, astfel încât să
Tensiuni economice între China și UE
Comisia Europeană a comunicat autorităţilor chineze că are intenţia de a impune tarife vamale suplimentare pentru automobilele electrice chineze, începând din 4 iulie, o măsură care este posibil să ducă la represalii economice din partea Chinei, transmite Reuters.
Vehiculele „made in China” şi importate în UE au deja taxe vamale de 10%. Bruxelles-ul intenţionează să le majoreze cu 17,4% pentru automobilele BYD, cu 20% pentru Geely şi cu 38,1% pentru SAIC.
Intenția a fost motivată de vicepreşedintele Comisiei Europene, Margaritis Schinas, prin faptul că automobilele chineze beneficiază de subvenţii incorecte. Oficialul european a chemat autorităţile chineze la discuții, iar dacă acestea vor eșua, noile tarife provizorii vor fi introduse la 4 iulie, dar nu vor fi colectate până ce nu vor deveni definitive, a precizat Executivul comunitar. După introducerea tarifelor provizorii, Bruxelles-ul va avea patru luni pentru a le face definitive. Statele membre vor putea însă să le elimine cu votul a cel puţin 15 ţări, având cel puţin 65% din populaţia UE.
De posibilul efect de bumerang al deciziei Bruxelles-ului se tem în primul rând marii constructori auto germani, ale căror vânzări pe piața chineză, cea mai mare piață auto din lume, ar putea fi puternic zdruncinate. La fel de îngrijorați sunt producătorii de alimente care exportă masiv în China. Ţările de Jos, Franţa, Germania, Irlanda şi Danemarca au cele mai mari vânzări de lactate pe piaţa chineză, iar Spania, Ţările de Jos, Danemarca şi Franţa sunt mari furnizori de carne de porc.
China a ameninţat că va depune o plângere la Organizaţia Mondială a Comerţului, deoarece abordarea UE „este evident un act de protecţionism comercial”. (C. Z.)