Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Tensiuni economice între China și UE

Tensiuni economice între China și UE

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Actualitate socială
Data: 17 Iunie 2024

Comisia Europeană a comunicat autorităţilor chineze că are intenţia de a impune tarife vamale suplimentare pentru automobilele electrice chineze, începând din 4 iulie, o măsură care este posibil să ducă la represalii economice din partea Chinei, transmite Reuters.

Vehiculele „made in China” şi importate în UE au deja taxe vamale de 10%. Bruxelles-ul intenţionează să le majoreze cu 17,4% pentru automobilele BYD, cu 20% pentru Geely şi cu 38,1% pentru SAIC. 
Intenția a fost motivată de vicepreşedintele Comisiei Europene, Margaritis Schinas, prin faptul că automobilele chineze beneficiază de subvenţii incorecte. Oficialul european a chemat autorităţile chineze la discuții, iar dacă acestea vor eșua, noile tarife provizorii vor fi introduse la 4 iulie, dar nu vor fi colectate până ce nu vor deveni definitive, a precizat Executivul comunitar. După introducerea tarifelor provizorii, Bruxelles-ul va avea patru luni pentru a le face definitive. Statele membre vor putea însă să le elimine cu votul a cel puţin 15 ţări, având cel puţin 65% din populaţia UE.

De posibilul efect de bumerang al deciziei Bruxelles-ului se tem în primul rând marii constructori auto germani, ale căror vânzări pe piața chineză, cea mai mare piață auto din lume, ar putea fi puternic zdruncinate. La fel de îngrijorați sunt producătorii de alimente care exportă masiv în China. Ţările de Jos, Franţa, Germania, Irlanda şi Danemarca au cele mai mari vânzări de lactate pe piaţa chineză, iar Spania, Ţările de Jos, Danemarca şi Franţa sunt mari furnizori de carne de porc.

China a ameninţat că va depune o plângere la Organizaţia Mondială a Comerţului, deoarece abordarea UE „este evident un act de protecţionism comercial”. (C. Z.)

Citeşte mai multe despre:   Uniunea Europeană