Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Testări complexe la podul suspendat peste Dunăre

Testări complexe la podul suspendat peste Dunăre

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Actualitate socială
Data: 14 Iunie 2023

Podul suspendat peste Dunăre, care va asigura prima legătură rutieră între Brăila şi Tulcea, a fost supus, luni, primelor testări statice şi dinamice, operaţiune pentru care s-au folosit 60 de camioane încărcate cu câte 40 tone de piatră. În această săptămână vor mai fi făcute încă cinci teste statice și unul dinamic și sunt programate lucrări de asfaltare, semnalizare şi marcaj. Circulația pe pod urmează să fie deschisă în jurul datei de 27 iunie.

Potrivit secretarului de stat din cadrul Ministerului Transporturilor, Ionel Scrioşteanu, testările sunt cele mai complexe operațiuni de acest fel realizate vreodată în România la un pod şi folosesc două sisteme de măsurare şi de observare. 

„Se foloseşte inclusiv sistemul podului, sistem care este montat definitiv şi care va monitoriza după darea în trafic acest obiectiv; sunt 50 de senzori în toate punctele sensibile ale podului, inclusiv pe cablu, pe blocurile de ancoraj şi care măsoară tensiunile la care este supus acesta. Bineînţeles, folosim şi verificarea clasică cu cele 4 staţii topo de mare precizie, care urmăresc evoluţia podului acum, când este încărcat cu cele 2.400 de tone pe firul Tulcea - Brăila”, a declarat Ionel Scrioşteanu, potrivit Agerpres.

Referitor la data la care podul va fi inaugurat, Scrioşteanu a precizat că „la sfârşitul lunii, în jurul datei de 27, acest obiectiv va fi dat în trafic”.

„Mai sunt de efectuat zilele următoare încă cinci teste statice, plus testul dinamic joi şi mai este de realizat partea de semnalizare rutieră verticală şi orizontală, la care se lucrează în acest moment, în paralel cu testarea obiectivului. În ceea ce priveşte drumurile care fac legătura cu podul, prima etapă (varianta Măcin, n.r.) va fi dată în trafic odată cu podul, etapa a doua (varianta Jijila, n.r.) va fi finalizată până la sfârşitul anului”, a completat Ionel Scrioşteanu. Drumul principal de legătură Brăila - Jijila are lungimea de 19,09 km, iar drumul de legătură cu DN22 Smârdan - Măcin are 4,32 km.

În ceea ce priveşte urcarea pe pod dinspre Brăila, care nu este încă finalizată, secretarul de stat a precizat că a avut o discuţie pe această temă cu constructorul, care a explicat că a existat acolo o deplasare a terenului și „s-au făcut lucrări adiţionale de susţinere” și care a dat asigurări că „maximum săptămâna viitoare vor fi închise lucrările şi în acel punct”.

Podul este lung de 1.974 m, din care 1.120 m deschiderea centrală, la care se adaugă două deschideri laterale de 489 m pe malul dinspre Brăila şi de 364 m pe malul dinspre Tulcea. La momentul finalizării, va fi al treilea pod din UE din punctul de vedere al deschiderii centrale, după un pod din Danemarca și unul din Suedia. Lucrările, finanţate prin Programul Operațional Infrastructură Mare - POIM, au costat 2,37 miliarde de lei cu TVA. (C. Z.)