Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială TikTok: rețeaua cu cele mai puține informații de încredere

TikTok: rețeaua cu cele mai puține informații de încredere

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Actualitate socială
Un articol de: Cristina Zamfirescu - 10 Decembrie 2024

O analiză a agenției franceze de presă AFP subliniază rolul tot mai important al reţelelor sociale în diseminarea informaţiilor, citând un raport anual al Institutului Reuters, bazat pe răspunsuri obţinute în 47 de ţări, care arată că proporţia utilizatorilor care îşi obţin ştirile din reţelele sociale a crescut în ultimii ani. În 2024, 29% dintre cei chestionaţi au declarat că reţelele sociale reprezintă principala lor sursă de informaţii, față de 23% în 2018.

Dacă în urmă cu 10 ani două reţele (YouTube şi Facebook) erau principalele surse de informaţii, acum există şase (YouTube, Facebook, Instagram, X, TikTok şi WhatsApp). Utilizarea lor este departe de a fi uniformă, variind atât audiențele, cât și informaţiile disponibile. TikTo este sursă de informaţii pentru 13% dintre persoanele intervievate de Institutul Reuters, iar reţeaua nu este identificată ca un mijloc media fiabil: 27% dintre utilizatori consideră că este dificil să găsească aici informaţii de încredere, cea mai mare rată dintre reţele sociale.

Analiza mai remarcă scăderea de atractivitate a Facebook pentru cei care doresc să se informeze. O medie de 26% dintre utilizatori au folosit Facebook pentru informare în 2024, comparativ cu 42% în 2016. YouTube a înregistrat un număr tot mai mare de utilizatori (între 23 și 25% în funcție de vârstă) care au apelat la ea pentru a se informa. Rețeaua X (fostul Twitter) are o presă relativ proastă: 24% dintre respondenți consideră că este dificil să identifici ştirile bune şi rele. În opinia lui Arnaud Mercier, profesor la Universitatea Paris 2, un „ochi critic” asupra informaţiilor rămâne „vital pentru orice cetăţean”, iar acest lucru este valabil atât pentru reţelele sociale, cât şi pentru media tradiţionale.

 

Citeşte mai multe despre:   retele sociale