Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Timpul de așteptare pentru o mașină nouă a ajuns la 6 luni

Timpul de așteptare pentru o mașină nouă a ajuns la 6 luni

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Actualitate socială
Data: 28 Octombrie 2021

Mai mulţi producători de automobile, printre care şi Dacia, au întârzieri de până la 6 luni în finalizarea şi livrarea vehiculelor din gama celor cu echipări bune, din cauza crizei mondiale de microcipuri. Uzina Dacia a avut în acest an mai mult de 40 de zile în care producția a fost oprită. Actuala criză a microcipurilor nu se va încheia în acest an.

Pentru un automobil Dacia Sandero, model low-cost popular, așteptarea a ajuns să dureze și şase luni din cauza crizei globale a semiconductorilor, piese esențiale pentru componente precum senzorii de frână sau sistemele audio, a declarat recent directorul financiar de la Renault, Clotlide Delbos, potrivit Agerpres.

Renault, proprietarul Dacia, estimează că lipsa de componente a dus la nerealizarea în trimestrul al treilea a unei producţii de circa 170.000 de unităţi. În aceste condiţii, grupul francez anticipează pentru ansamblul anului o pierdere de producţie de circa 500.000 vehicule, după ce în luna iulie miza pe o producţie mai mică cu 200.000 de unităţi.

Cumpărătorii „trebuie să îşi amâne planurile şi să aibă multă răbdare până îşi vor primi maşinile noi”, dar este o situaţie cu care se confruntă întreaga industrie auto, a arătat directorul de comunicare al Renault Group România, Cristian Nevzoreanu, într-o dezbatere despre transformarea economiei româneşti. „Criza de cipuri a afectat industria de automobile locală, europeană şi mondială, este un subiect extrem de dureros, pentru că duce la multă frustrare, atât din partea noastră - am trecut de 40 de zile de oprire a producţiei pe anul acesta din cauza lipsei de cipuri şi credeţi-mă că nu suntem (Dacia, n.r.) cei mai afectaţi. Deci nu am putut să producem cât ne-am dorit, clienţii au ajuns să aştepte şi până la 6 luni un vehicul. (…) Iar această situaţie este la mai multe mărci, nu este numai la noi. Problema pentru noi e că trebuie să întrerupem producţia, problema pentru clienţi e că trebuie să îşi amâne planurile şi să aibă multă răbdare până îşi vor primi maşinile noi”, a afirmat Nevzoreanu, citat de Agerpres.

Acesta a mai apreciat că actuala criză a microcipurilor nu se va încheia în acest an, așa cum se estima. „Această criză se va estompa anul viitor. Eram mai optimişti că se va estompa în trimestrul IV al acestui an, însă lucrurile nu sunt atât de simple. Este o consecinţă a faptului că cipurile vin dintr-o anumită direcţie, de departe (din China, n.r.) şi a faptului că deschiderea unei anumite capacităţi de producţie de cipuri durează ani de zile şi costă miliarde”, a adăugat reprezentantul producătorului auto.

Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999 şi relansată în 2004 cu modelul Logan. Ulterior, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană. (C. Z.)