Reprezentanții Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) reamintesc în această perioadă de dinaintea începerii Postului Nașterii Domnului câteva reguli privind alegerea produselor de post,
Timpul de așteptare pentru o mașină nouă a ajuns la 6 luni
Mai mulţi producători de automobile, printre care şi Dacia, au întârzieri de până la 6 luni în finalizarea şi livrarea vehiculelor din gama celor cu echipări bune, din cauza crizei mondiale de microcipuri. Uzina Dacia a avut în acest an mai mult de 40 de zile în care producția a fost oprită. Actuala criză a microcipurilor nu se va încheia în acest an.
Pentru un automobil Dacia Sandero, model low-cost popular, așteptarea a ajuns să dureze și şase luni din cauza crizei globale a semiconductorilor, piese esențiale pentru componente precum senzorii de frână sau sistemele audio, a declarat recent directorul financiar de la Renault, Clotlide Delbos, potrivit Agerpres.
Renault, proprietarul Dacia, estimează că lipsa de componente a dus la nerealizarea în trimestrul al treilea a unei producţii de circa 170.000 de unităţi. În aceste condiţii, grupul francez anticipează pentru ansamblul anului o pierdere de producţie de circa 500.000 vehicule, după ce în luna iulie miza pe o producţie mai mică cu 200.000 de unităţi.
Cumpărătorii „trebuie să îşi amâne planurile şi să aibă multă răbdare până îşi vor primi maşinile noi”, dar este o situaţie cu care se confruntă întreaga industrie auto, a arătat directorul de comunicare al Renault Group România, Cristian Nevzoreanu, într-o dezbatere despre transformarea economiei româneşti. „Criza de cipuri a afectat industria de automobile locală, europeană şi mondială, este un subiect extrem de dureros, pentru că duce la multă frustrare, atât din partea noastră - am trecut de 40 de zile de oprire a producţiei pe anul acesta din cauza lipsei de cipuri şi credeţi-mă că nu suntem (Dacia, n.r.) cei mai afectaţi. Deci nu am putut să producem cât ne-am dorit, clienţii au ajuns să aştepte şi până la 6 luni un vehicul. (…) Iar această situaţie este la mai multe mărci, nu este numai la noi. Problema pentru noi e că trebuie să întrerupem producţia, problema pentru clienţi e că trebuie să îşi amâne planurile şi să aibă multă răbdare până îşi vor primi maşinile noi”, a afirmat Nevzoreanu, citat de Agerpres.
Acesta a mai apreciat că actuala criză a microcipurilor nu se va încheia în acest an, așa cum se estima. „Această criză se va estompa anul viitor. Eram mai optimişti că se va estompa în trimestrul IV al acestui an, însă lucrurile nu sunt atât de simple. Este o consecinţă a faptului că cipurile vin dintr-o anumită direcţie, de departe (din China, n.r.) şi a faptului că deschiderea unei anumite capacităţi de producţie de cipuri durează ani de zile şi costă miliarde”, a adăugat reprezentantul producătorului auto.
Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999 şi relansată în 2004 cu modelul Logan. Ulterior, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană. (C. Z.)