Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Tinerii educaţi pot câştiga cu 20% mai mult

Tinerii educaţi pot câştiga cu 20% mai mult

Data: 13 Feb 2010

Un tânăr care provine dintr-o familie educată poate câştiga o leafă cu 20% mai mare decât media, iar un descendent al unei familii cu mai puţină carte poate câştiga cu 16% mai puţin decât media, se arată într-un studiu al Organizaţiei pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică (OECD). Influenţa mediului familial şi persistenţa peste generaţii a nivelului de salarizare sunt resimţite mai mult în ţările din Europa de Sud, Belgia, Franţa, SUA şi Marea Britanie, iar statele în care tânărul este cel mai puţin stânjenit de lipsa de studii a părinţilor sunt cele din nordul Europei, Austria, Grecia, Canada şi Coreea. Autorii raportului mai evidenţiază că în Danemarca, Finlanda, Italia şi Luxemburg probabilitatea ca un tânăr ai cărui părinţi au studii universitare să meargă la facultate este cu 30% mai mare decât în cazul unuia al cărui tată are doar studii medii, ceea ce duce la perpetuarea inegalităţilor educaţionale şi, implicit, a celor salariale. În Grecia şi Irlanda, probabilitatea scade sub 30%. În Irlanda, Italia, Luxemburg, Olanda, Spania şi Marea Britanie, cea mai mare influenţă o are nivelul educaţional al tatălui. Conform experţilor OECD, pentru stimularea mobilităţii educaţionale a tinerilor, se recomandă ca în şcoli să fie puşi împreună elevi din medii sociale şi culturale diferite. Părinţii pot afecta rezultatele copiilor lor pe piaţa muncii prin productivitate (adesea influenţată de alegerea şcolilor) şi investiţia în educaţia tinerei generaţii.