Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Tinerii europeni, chemaţi la vot prin postul MTV

Tinerii europeni, chemaţi la vot prin postul MTV

Data: 14 Mai 2009

▲ Parlamentul European a lansat săptămâna aceasta spotul TV pentru alegerile europene ce se vor desfăşura în întreaga Uniune în perioada 4-7 iunie ▲ Pentru atragerea tinerilor la urne au fost create spoturi speciale care sunt transmise prin intermediul televiziunii MTV ▲

Spotul TV, produs în 34 de limbi, face parte din instrumentele campaniei de comunicare a Parlamentului European, care mai include un spot radio, panouri publicitare, cabine multimedia în care sunt înregistrate mesajele alegătorilor, pagini web, acţiuni pentru presă (dosarul de presă, seminarii pentru jurnalişti), precum şi contribuţii pe reţele sociale online (Facebook, MySpace, Flicker etc).

Acesta este subtitrat şi accesibil pentru persoanele surde sau cu probleme de auz. Spotul va fi transmis de peste 100 de canale TV şi, în mod gratuit, în peste 1.000 de cinematografe din întreaga Uniune.

Ca urmare a unui sondaj recent, care arată că tinerii nu sunt la fel de interesaţi ca părinţii lor de alegerile pentru Parlamentul European din iunie, situaţia fiind aceeaşi şi în 2004, când prezenţa la vot a alegătorilor sub 25 de ani a fost de doar 40%, în condiţiile în care procentul total al alegătorilor s-a ridicat la 48%, s-a luat decizia demarării unei campanii prin intermediul televiziunilor, al căror grup ţintă îl reprezintă tinerii.

Astfel, MTV difuzează în reţeaua sa, formată din 168 de canale, o serie de mesaje de promovare a campaniei, reclamele înfăţişând tineri fixând difuzoare pe edificii marcante din Londra, Paris şi Roma, mesajul acesteia fiind „tinerii se pot face auziţi doar prin vot“. „Tinerii sunt viitorul Uniunii Europene. Avem nevoie de ideile şi de implicarea lor. Iar ei au nevoie să ştie că părerea lor contează“, a declarat vicepreşedintele Comisiei Europene, Margot Wallström.

Astăzi, Parlamentul European dispune de mult mai multe prerogative (inclusiv un cuvânt greu de spus cu privire la bugetul de cheltuieli) decât la primele alegeri din 1979. Însă prezenţa la vot, care la acea dată a fost de 62%, a scăzut constant de-a lungul anilor. Înscriindu-se în eforturile de inversare a acestei tendinţe, campania de anul acesta pune accentul pe „opţiunea de a alege“ şi nu pe „responsabilitatea de cetăţean“ - tema anterioară. Alegerile în urma cărora vor fi desemnaţi cei 736 de membri ai Parlamentului European vor avea loc în perioada 4-7 iunie, în fiecare din cele 27 de ţări ale UE.