Necesitatea înfiinţării la nivel naţional a unei structuri specializate în intervenţii în situaţii de criză epidemiologică, microciparea animalelor din ferme şi modificarea legislaţiei, astfel încât să
Tot mai multe accidente rutiere grave pe şosele
Şapte persoane au decedat şi alte cinci au fost rănite duminică-dimineaţă într-un accident produs pe DN2 Bacău - Adjud, tot duminică fiind raportat un alt accident grav în Bihor, cu doi morți și cinci răniți. De asemenea, luni-dimineaţă au fost trei persoane decedate într-un eveniment rutier grav înregistrat pe DN 65, între Scorniceşti şi Optaşi. Printre victimele rezultate în urma accidentelor amintite s-au numărat şi patru minori.
Această succesiune de accidente rutiere grave a readus în discuţie cauzele care stau la baza acestor evenimente tragice: nerespectarea legii, respectiv a indicaţiilor semnelor rutiere, viteza excesivă, dar şi starea precară a infrastructurii rutiere. În Bucureşti, potrivit Poliţiei Rutiere, principalele trei cauze generatoare de accidente sunt traversarea neregulamentară a pietonilor, neacordarea priorității de trecere pietonilor angajați regulamentar în traversarea drumului public, respectiv viteza neadaptată la condițiile de drum.
La nivel european România deţine recordul negativ al mortalităţii. Astfel, pentru anul 2020, datele publicate de Comisia Europeană arată o rată de decese în accidente rutiere de 85 la un milion de locuitori. Țara noastră este urmată de Letonia și Bulgaria, cu 74, respectiv 67 de decese la un milion de locuitori.
Țara cu cea mai redusă rată a mortalității rutiere din UE este Suedia, cu 18 decese la un milion de locuitori, de 4,7 ori mai mică decât în România.
Pentru intervalul 2021-2030 instituţiile europene şi-au propus reducerea numărului de decese în accidentele rutiere în UE la 50% și, până în 2050, atingerea pragului zero. (O. N.)