Necesitatea înfiinţării la nivel naţional a unei structuri specializate în intervenţii în situaţii de criză epidemiologică, microciparea animalelor din ferme şi modificarea legislaţiei, astfel încât să
Tot mai mulţi turişti din Republica Moldova vin pe litoralul românesc
Litoralul românesc va primi în acest sezon peste 20.000 de turişti din Republica Moldova, iar numărul acestora ar putea să crească în 2015 de cinci ori, dacă România se va promova puternic în ţara vecină, consideră Alex Filipski, director general al unei agenţii de turism din Republica Moldova.
„ Românii din Republica Moldova sunt foarte mulţumiţi de condiţiile oferite de litoralul românesc, feed-back-ul înregistrat până în prezent fiind pozitiv. Noi am promovat foarte mult România, împreună cu partenerii români, însă ar fi bine ca şi statul român să se implice mai mult. Pentru acest sezon estimăm 20.000 de turişti moldoveni pentru riviera românească, dintre care numai noi vom aduce, cu autocarele noastre, 10.000. Dacă România se va promova puternic în Republica Moldova, anul viitor, litoralul românesc ar putea primi 100.000 de turişti moldoveni“, a declarat Alex Filipski, într-un comunicat remis luni Agerpres. În acest an, peste 3.000 de turişti din Republica Moldova au achiziţionat sejururi pentru litoralul românesc, numărul de turişti moldoveni fiind incomparabil mai mare decât anul trecut, când au sosit doar 200 de turişti. Potrivit sursei citate, agenţia de turism din Chişinău asigură opt curse săptămânale cu autocarul în perioada 1 mai - 1 octombrie, pentru litoralul românesc, iar în ziua de vineri cu două curse datorită cererii crescute venite din partea turiştilor moldoveni. În plus, mai sunt turişti moldoveni care vin cu automobilul propriu sau cu alte companii de transport cu autocarul care ajung pe litoralul românesc, dar şi pe cel bulgăresc. Turiştii moldoveni preferă preţurile mici, plătind în medie 100-120 de euro pentru 5-7 nopţi (majoritatea aleg 7), fără servicii de masă. Ei aleg în special sudul litoralului românesc şi preferă vârful de sezon ca perioadă de alegere a concediilor (iulie şi august). Cei mai mulţi sunt turişti care alegeau înainte Ucraina ca destinaţie estivală. „Turiştii moldoveni nu cunosc încă nimic despre litoralul românesc şi acum merg la întâmplare aici. Motivele alegerii litoralului românesc sunt promovarea efectuată de noi şi proximitatea. Aceşti turişti, fiind foarte mulţumiţi, recomandă apoi litoralul rudelor, prietenilor sau colegilor. Nu exagerez când spun că românii din Republica Moldova pot ridica sudul litoralului românesc“, a subliniat Filipski. În opinia acestuia, turiştii moldoveni sunt foarte influenţaţi de publicitatea outdoor, pe panouri. În Chişinău, de exemplu, acest tip de publicitate este mult mai ieftin decât în România, ajungând la 400 de euro pe lună per panou. Bulgaria şi Turcia se promovează de ani de zile în Republica Moldova, prin publicitate outdoor şi în mass-media, având contacte de ani de zile cu multe companii şi agenţii de turism. Recent, şi Grecia derulează o campanie agresivă de promovare. „De exemplu, în acest sezon, din Republica Moldova sosesc şapte autocare pe zi pe litoralul bulgăresc, numărul de turişti ajungând la circa 2.500 pe săptămână. De asemenea, către Grecia merg săptămânal 10 curse cu autocarul, iar pentru Creta există cursă charter săptămânală şi la ora actuală locurile sunt vândute în totalitate până la mijlocul lunii august. În timpul sezonului estival, după litoralul Mării Negre, turiştii moldoveni mai preferă traseele montane (Valea Prahovei, Slănic Moldova etc.), lacurile sărate, staţiunile balneare, Transfăgărăşanul, Transalpina şi circuitele prin oraşe“, a mai precizat sursa citată.