Victoria republicanului Donald Trump la alegerile prezidenţiale americane, continuarea războiului din Orientul Mijlociu sau Jocurile Olimpice de la Paris se numără printre evenimentele care, potrivit unei
Transportatorii români, tentați de oferta britanicilor
Nemulțumiți de decizia ANAF de a clasifica diurna şoferilor la categoria venituri impozitabile şi de a impozita retroactiv diurnele din ultimii cinci ani, transportatorii au protestat miercuri în fața Guvernului, arătând că taxele retroactive pentru un şofer ajung la mii de euro. Unii dintre transportatori iau în considerare oferta de a lucra temporar în Marea Britanie, aflată în criză din cauza deficitului de șoferi de camion.
Aproape 100 de camioane aparţinând unor organizații ale transportatorilor rutieri au fost parcate, miercuri, în Piaţa Victoriei, în semn de protest față de decizia luată de autorități de a impozita diurna şoferilor de transport de marfă, dar şi faţă de preţurile asigurărilor obligatorii auto şi de carantinarea şoferilor.
În urma protestului, reprezentanţii transportatorilor au avut o întâlnire la Guvern, în care au obţinut înaintarea unei propuneri legislative „pentru anularea unor obligaţii fiscale şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative la Camera Deputaţilor şi promisiunea guvernului că în termen de 6 săptămâni aceasta ar urma să fie aprobată de Parlament”, potrivit unui comunicat al Uniunii Naţionale a Transportatorilor Rutieri din România, Federaţiei Operatorilor de Transport din România, Asociaţiei Transportatorilor de Mărfuri din Bucovina şi APULUM.
Potrivit secretarului general al UNTRR, Radu Dinescu, taxele retroactive pe o perioadă de 5 ani în urmă pentru diurnă ating valoarea de 90.000 de euro de achitat de companiile de transport internaţional pentru fiecare şofer, iar ANAF trimite deja companiilor decizii de impunere cu aceste sume, care sunt executorii.
„Vorbim de 90.000 de euro pentru fiecare şofer, iar cu accesorii sumele merg până la 150.000 de euro pentru un şofer pe ultimii 5 ani. E catastrofal să plăteşti atât, nu încasezi atâţia bani într-un an pe un camion. (…) Nimeni nu poate să trăiască aşa, e în faliment imediat”, a menţionat Dinescu, potrivit Agerpres, atrăgând atenţia că peste 350.000 de locuri de muncă sunt în pericol din cauza acestei taxări.
Nemulțumirile șoferilor români se înregistrează într-un context în care cererea de transportatori este foarte mare, mai ales în Marea Britanie, Guvernul de la Londra anunțând, de altfel, că vrea să acorde 5.000 de vize de lucru temporare şoferilor europeni, din octombrie până în decembrie.
„Oferta britanicilor este atractivă”, a declarat agenției Reuters, citată de Agerpres, Nicolae, patronul unei mici firme de transport internaţional de marfă din România, care deţine trei camioane şi a cărui afacere ar putea fi afectată de taxa aplicată pe diurna şoferilor. „Pentru mine, taxarea diurnei înseamnă faliment pentru că profiturile din activitatea de transport sunt destul de modeste. Marea Britanie este o opţiune”, spune transportatorul român. (C. Z.)