Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Transportul cu trenul de mare viteză se extinde în Europa

Transportul cu trenul de mare viteză se extinde în Europa

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Actualitate socială
Un articol de: Cristina Zamfirescu - 13 Feb 2025

Căile ferate de mare viteză, destinate trenurilor care circulă cu peste 250 km/oră, s-au extins semnificativ în ultimul deceniu, reţeaua feroviară rapidă din Uniunea Europeană înregistrând între 2013 și 2023 o creştere cu 2.744 km (+47,2%), până la 8.556 km, conform datelor publicate de Eurostat.

Spania, cu 3.190 km de căi ferate de mare viteză în 2023 (de la 1.919 km în 2013), a avut cel mai mare avans, de 66%, urmată de Franţa, cu 2.748 km (+35%, de la 2.036 km), Germania, cu 1.163 km (+32%, de la 881 km), şi Italia, cu 1.097 km (+63%, de la 675 km). Celelalte state UE care au căi ferate de mare viteză sunt Belgia (211 km), Ţările de Jos (90 km) şi Danemarca (57 km).

Anul trecut, reţeaua feroviară din Uniunea Europeană avea în total 200.947 km de cale ferată, cea mai ridicată densitate fiind în Cehia, cu 123,2 metri de căi ferate per kilometru pătrat. Alte state membre UE cu densitate ridicată sunt Belgia (119,2 m/km2), Germania (109,5 m/km2) şi Luxemburg (104,8 m/km2). Cea mai scăzută densitate de reţea feroviară era în Grecia (14 m/km2) şi Finlanda (19,4 m/km2). România avea anul trecut o densitate de 45,3 m de rețea ferovieră pe kilometru pătrat.