Consumul de energie de Paşti va fi unul mic, iar producţia trebuie ajustată, pentru a nu exista probleme de tensiune la nivelul sistemului energetic național. Din acest motiv, potrivit ministrului de resort, marile companii energetice vor reduce sau opri activitatea în unele unități din componență.
Transportul cu trenul de mare viteză se extinde în Europa
Căile ferate de mare viteză, destinate trenurilor care circulă cu peste 250 km/oră, s-au extins semnificativ în ultimul deceniu, reţeaua feroviară rapidă din Uniunea Europeană înregistrând între 2013 și 2023 o creştere cu 2.744 km (+47,2%), până la 8.556 km, conform datelor publicate de Eurostat.
Spania, cu 3.190 km de căi ferate de mare viteză în 2023 (de la 1.919 km în 2013), a avut cel mai mare avans, de 66%, urmată de Franţa, cu 2.748 km (+35%, de la 2.036 km), Germania, cu 1.163 km (+32%, de la 881 km), şi Italia, cu 1.097 km (+63%, de la 675 km). Celelalte state UE care au căi ferate de mare viteză sunt Belgia (211 km), Ţările de Jos (90 km) şi Danemarca (57 km).
Anul trecut, reţeaua feroviară din Uniunea Europeană avea în total 200.947 km de cale ferată, cea mai ridicată densitate fiind în Cehia, cu 123,2 metri de căi ferate per kilometru pătrat. Alte state membre UE cu densitate ridicată sunt Belgia (119,2 m/km2), Germania (109,5 m/km2) şi Luxemburg (104,8 m/km2). Cea mai scăzută densitate de reţea feroviară era în Grecia (14 m/km2) şi Finlanda (19,4 m/km2). România avea anul trecut o densitate de 45,3 m de rețea ferovieră pe kilometru pătrat.