Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Traseele atemporale ale Italiei

Traseele atemporale ale Italiei

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Actualitate socială
Un articol de: Cristina Zamfirescu - 12 August 2024

Pe măsură ce traversează regiunile centrale din Italia, o veche locomotivă diesel trage după ea vagoane din anii 1930 şi 1950 prin pădurile din Parcul Naţional Majella şi Munţii Abruzzo, oferind turiştilor aflaţi la bord şansa de a vedea sate și peisaje mai puţin frecventate, transmite Reuters. De-a lungul celor peste 100 de kilometri, aşa-numitul transsiberian italian trece prin defileuri, viaducte şi 58 de tuneluri.

Acesta este primul tronson din cei aproximativ 1.000 de kilometri de cale ferată care au fost redeschişi în cadrul proiectului „Trasee atemporale” demarat de Fondazione FS, a companiei naţionale de cale ferată Ferrovie dello Stato. Inițiativa își propune să îi ducă pe turişti în zonele uitate ale Italiei, oferind o alternativă la traseele supraaglomerate şi turismul de masă din marile oraşe. „Aceste linii de tren au trecut prin diferite ere, au transportat soldaţi spre front, vaci la păşune şi, din greşeală, au fost considerate neproductive în anii 1960 şi 1970, dar acum sunt din nou valoroase”, a spus Luigi Cantamessa, cel care conduce Fondazione FS. 

Inspirat de călătoriile cu trenul din Elveţia, proiectul transportă acum 45.000 de turişti pe an de-a lungul a 13 linii. Fondazione FS se aşteaptă ca alte două noi linii să fie deschise în 2026, ambele în regiunea Sicilia. „Trenul îmi aduce aminte de copilărie, am o nostalgie faţă de trecut, când lucrurile erau mai simple”, spune Caterina Quaranta, din Tarnto, sudul Italiei, în timp ce stă pe băncile de lemn ale trenului de epocă.