Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Trei din patru apeluri la Telefonul Copilului au cauze emoționale

Trei din patru apeluri la Telefonul Copilului au cauze emoționale

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Actualitate socială
Data: 31 Octombrie 2024

Aproape trei sferturi (72,7%) dintre apelurile din 2023 la Telefonul Copilului - 116111 - au expus probleme psiho-emoţionale, iar 42,6% dintre copiii care au sunat din cauze psiho-emoţionale au vârste cuprinse între 13 şi 15 ani, a transmis Asociaţia Telefonul Copilului - care a inițiat în România acest serviciu de sprijin -, la împlinirea a 17 ani de funcționare a numărului unic european 116111. 

„Asociaţia Telefonul Copilului oferă consiliere specializată şi colaborează cu instituţii relevante pentru acele situaţii care impun intervenţie în regim de urgenţă. Numărul apelurilor către 116111 continuă să crească an de an”, a declarat directorul executiv al asociaţiei, Cătălina Surcel, citată de Agerpres. Asistenţii sociali şi psihologii Asociaţiei Telefonul Copilului răspund apelurilor de luni până vineri, între orele 10:00-20:00, dar pot fi con­tactați și prin e-mail 116111@telefonulcopilului.ro sau pe platforma www.116111.ro. Potrivit asociației, peste 100.000 de copii sună anual la 116111, pentru a semnala aspecte care îi afectează în mod direct şi pentru a primi ajutor.

Pe lângă numărul unic european, în România funcționează și numărul unic național 119, gestionat de Autoritatea Națională pentru Protecția Drepturilor Copilului și Adopție, la care pot fi semnalate cazurile de abuz, exploatare sau neglijare a copiilor. Numărul 119 este disponibil nonstop și beneficiază de o infrastructură complexă de intervenție și suport pentru copii, în timp real, în care sunt implicate cele 47 de direcții de protecție a copilului din țară, serviciul 112, echipe mobile de intervenție specializată în fiecare județ, psihologi.

Citeşte mai multe despre:   Asociatia Telefonul Copilului