Victoria republicanului Donald Trump la alegerile prezidenţiale americane, continuarea războiului din Orientul Mijlociu sau Jocurile Olimpice de la Paris se numără printre evenimentele care, potrivit unei
Trei sferturi din companii îşi caută clienţii pe internet
Anul trecut, aproape trei sferturi din companiile din România au utilizat reţelele sociale pentru promovare, vânzare şi recrutare, iar dintre acestea, 91% spun că utilizarea reţelelor sociale le oferă un avantaj competitiv faţă de celelalte firme care nu folosesc astfel de platforme.
Aproape trei sferturi (74%) dintre companiile din România au utilizat, anul trecut, reţelele sociale pentru promovare, vânzare sau recrutare, relevă datele studiului EY România, „Social media şi mediul de afaceri românesc 2015”, dat marţi publicităţii şi citat de Agerpres. „În 2015, 74% dintre respondenţi au declarat că utilizează reţelele de socializare pentru promovarea companiei şi plănuiesc să le utilizeze în continuare. 21% dintre respondenţi au afirmat că utilizarea reţelelor de socializare face parte din strategia de comunicare a companiei, în creştere cu două procente faţă de 2014”, se menţionează în studiu.
Cercetarea arată că firmele utilizează pentru promovare, recrutare şi vânzare în special platforma Facebook (92% dintre răspunsuri), urmată de LinkedIn, cu 75%, şi de YouTube, cu 37%. Comparativ cu trendul la nivel global, în România se remarcă creşteri semnificative ale utilizării LinkedIn (+14% faţă de 2014), YouTube (+8% faţă de 2014) şi Twitter (+8% faţă de 2014).
Utilizarea platformelor online reprezintă, în perspectiva respondenţilor, un avantaj competitiv pe piaţa economică. Astfel, cercetarea arată că 91% dintre companii spun că utilizarea reţelelor sociale le oferă un avantaj competitiv faţă de firmele care nu folosesc reţele sociale, iar 53% dintre respondenţi generează oportunităţi de vânzare prin social media. În topul ariilor de utilizare rămân marketingul, vânzarea şi recrutarea. Utilizarea reţelelor sociale aduce firmelor beneficii precum creşterea notorietăţii şi expunerii în piaţă, generarea de oportunităţi de vânzare, iar 37% dintre respondenţi admit chiar că prezenţa pe reţele sociale le-a adus o creştere efectivă în venituri.
Peste jumătate dintre companii (58%) alocă până la 5 ore săptămânal pentru comunicarea pe reţelele sociale, în timp ce 20% alocă între 6 şi 10 ore săptămânal - procentaje asemănătoare cu cele înregistrate în 2014.
Frecvenţa de utilizare a reţelelor de socializare a scăzut semnificativ în 2015, doar 36% din respondenţii la studiu au declarat că utilizează social media zilnic, cu 5% mai puţin decât în 2014 şi 13% mai puţin faţă de 2013. Cresc, însă, procentajele celor care utilizează social media o dată la 2-3 zile, de la 15% în 2013 şi 23% în 2014, la 28% în 2015.
Chiar dacă în scădere (de la 51% în 2014 la 46% în 2015), departamentul de marketing îşi menţine locul în topul departamentelor care se ocupă de reţelele de socializare. Există firme în care de această activitate se ocupă un departament special dedicat comunicării prin reţelele sociale (12%). Totodată, tot mai multe firme (în creştere de la 64% în 2014 la 75% în 2015) spun că îşi administrează singuri campaniile pe reţelele de socializare şi tot mai puţini apelează la servicii externe (în scădere de la 14% în 2014 la 6% în 2015).
Pe de altă parte, 75% dintre respondenţii din turism şi 70% dintre respondenţii din comerţ utilizează reţelele sociale pentru fidelizarea clienţilor. De asemenea, 25% dintre respondenţi (+7% faţă de 2014) folosesc instrumente de monitorizare a reţelelor sociale şi reacţionează la opiniile consumatorilor.
Studiul, ajuns la cea de-a treia ediţie anuală, analizează răspunsurile a 270 de reprezentanţi ai unor companii din diverse industrii din România cu privire la modul în care acestea abordează marketingul prin intermediul reţelelor de socializare şi impactul pe care acest tip de marketing îl are în prezent în activitatea lor.