Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Trei sferturi dintre europeni nu ştiu că 112 este numărul unic de urgenţă

Trei sferturi dintre europeni nu ştiu că 112 este numărul unic de urgenţă

Data: 13 Feb 2009

▲ Doar un sfert dintre europeni cunosc numărul unic de urgenţă şi faptul că acesta este disponibil în toate ţările comunitare, anunţă Comisia Europeană ▲ Comisarul european pentru Telecomunicaţii, Viviane Reding, a făcut un apel, cu ocazia „Zilei Europene 112“, marcată pe 11 februarie, la o mai bună informare a cetăţenilor cu privire la facilităţile oferite de numărul unic de urgenţă ▲

Comisia Europeană (CE) vrea ca serviciile oferite prin numărul unic de urgenţă 112 să fie disponibile în mai multe limbi, dar şi ca numărul celor care ştiu că acest număr de urgenţă este disponibil şi în alte state ale UE să crească, întrucât doar un sfert din europeni sunt conştienţi de acest fapt.

Potrivit unui comunicat al Comisiei Europene, europenii pot apela gratuit, din decembrie 2008, serviciile de urgenţă din orice punct al Uniunii Europene formând 112, numărul european pentru urgenţe, atât de la telefoanele mobile, cât şi de la cele fixe. Cu toate acestea, doar unu din patru europeni ştie că acest număr este disponibil şi în alte state membre, iar aproape trei din zece persoane care l-au utilizat în alt stat decât cel de reşedinţă s-au confruntat cu probleme de limbă. „Numărul european de urgenţă trebuie să fie cunoscut de toată lumea. Europa dispune de un număr de urgenţă unic, 112, care asigură întreaga gamă de servicii de urgenţă în toate statele membre, în beneficiul tuturor cetăţenilor care le solicită. Este inacceptabil faptul că mai puţin de un sfert dintre cetăţenii europeni sunt conştienţi de existenţa acestui număr, la fel cum sunt inacceptabile şi barierele lingvistice care împiedică persoanele care călătoresc în statele membre să comunice cu operatorii serviciului de urgenţă“, a declarat comisarul european pentru Telecomunicaţii, Viviane Reding.

Aceasta a mai spus că ziua de 11 februarie a fost dedicată serviciului 112 tocmai pentru a sensibiliza autorităţile naţionale, „care au datoria să asigure, în centrele de urgenţă 112, disponibilitatea serviciului într-un număr mai mare de limbi şi să ia măsuri pentru conştientizarea publicului cu privire la acest număr salvator“.

Doar 24% dintre europeni ştiu că pot apela 112 din orice colţ al UE

Conform datelor obţinute în urma unei anchete realizate la solicitarea Comisiei Europeane, 94% dintre europeni consideră utilă existenţa unui număr unic de urgenţă la nivelul întregii Uniuni Europene.

Rezultatele sondajului Eurobarometru, publicate miercuri, indică totodată şi domeniile în care se resimte încă nevoia de ameliorare. Astfel, 28% dintre persoanele care solicită serviciul 112 din străinătate întâmpină probleme de limbă, în ciuda faptului că, din informaţiile furnizate de 21 de state membre, reiese că centrele de urgenţă 112 ale acestora au capacitatea de a răspunde solicitărilor primite în limba engleză. În plus, 12 state membre indică faptul că pot gestiona apeluri în limba germană şi 11 în franceză.

Totodată, doar 24% dintre cetăţenii UE care au participat la sondaj au identificat imediat 112 ca fiind numărul la care pot suna în caz de urgenţă, oriunde s-ar afla pe teritoriul Uniunii. Această cifră înregistrează o creştere cu 2% faţă de februarie anul trecut, însă procentul celor care ştiu de existenţa numărului de urgenţă prezintă variaţii importante între statele membre, de la 3% în Italia, până la 58% în Republica Cehă.

Potrivit sursei citate, în 2008, în Bulgaria, Suedia, România, Lituania şi Portugalia s-a remarcat o creştere cu cel puţin 10% a gradului de conştientizare a publicului cu privire la acest subiect.

Danemarca, Finlanda, Ţările de Jos, Portugalia, Suedia şi, mai recent, România au decis ca acesta să devină principalul număr naţional de urgenţă. În alte state, 112 este unicul număr de urgenţă disponibil pentru anumite tipuri de servicii de urgenţă. De exemplu, în Estonia şi în Luxemburg, numărul este disponibil pentru serviciile de ambulanţă şi pompieri.

STS, premiat la Bruxelles pentru 112

Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS) din România a fost premiat la Bruxelles, de Ziua Numărului European de Urgenţă 112, pentru campania naţională pe care a derulat-o în rândul elevilor, care a avut drept scop informarea lor cu privire la utilizarea corectă a acestui număr. La sfârşitul anului trecut, STS, în calitate de administrator şi operator al Sistemului Naţional pentru Apeluri de Urgenţă, a îndeplinit toate măsurile stabilite prin planurile de acţiuni pentru punerea în funcţiune a facilităţii de localizare a celui care sună la numărul unic 112 din reţelele de telefonie mobilă. În prezent, această facilitate este disponibilă în Centrele de Preluare a Apelurilor de Urgenţă şi în dispeceratele agenţiilor de intervenţie din toată ţara.

Potrivit prevederilor legale, localizarea terminalelor mobile se va face numai pe durata apelului la numărul unic de urgenţă 112 şi are drept scop reducerea timpului de acces al echipelor de intervenţie la urgenţele semnalate.