Camera Deputaţilor, ca for decizional, a adoptat, zilele trecute, o propunere legislativă mult așteptată de fermieri. Actul normativ modifică Legea nr. 287/2009 privind Codul civil în sensul instituirii duratei are
Trei ţări est-europene, în competiţie pentru o investiţie de 1,3 miliarde de euro
Decizia Volkswagen de a amâna construirea fabricii în Turcia a declanşat o nouă rivalitate între statele balcanice pentru găzduirea investiţiei de 1,3 miliarde de euro, transmit Reuters şi Bloomberg.
Volkswagen analizase mai multe posibile locaţii pentru noua sa uzină din Europa de Est, inclusiv România, Serbia şi Bulgaria, dar până la urmă grupul german a optat pentru Turcia. Însă, zilele trecute, decizia finală privind construirea fabricii în Turcia a fost amânată, pe fondul criticilor la adresa operaţiunilor militare derulate de Ankara în Siria.
Dintre cele trei ţări reintrate pe lista scurtă a importantului producător, Serbia este cea mai dezavantajată deoarece nu este stat membru al UE, iar angajaţii săi nu au acces la locurile de muncă din blocul comunitar, arată Bloomberg.
În schimb, Bulgaria plusează pentru a deveni favorita board-ului Volkswagen venind cu propunerea de dublare a subvenţiilor oferite producătorului german până la 260 milioane de euro, a dezvăluit Rosen Plevneliev, fostul preşedinte al Bulgariei.
În România, Volkswagen a analizat municipiul Arad ca variantă pentru amplasarea unei fabrici în regiune, potrivit fostului primar al Aradului, Gheorghe Falcă.
El a adăugat că municipalitatea avea în plan să acorde 1.100 de hectare pentru această investiţie, care ar crea 4.000 de locuri de muncă, şi că speră că Aradul va fi luat din nou în calcul.
Potrivit unor surse citate de presa internaţională, noua uzină Volkswagen va produce peste 300.000 de unităţi pe an, printre care modelele VW Passat şi Skoda Superb. Lucrările de construcţie ar trebui demarate în 2020 pentru ca primele autovehicule să iasă pe poartă în 2022.