Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Trei ţări est-europene, în competiţie pentru o investiţie de 1,3 miliarde de euro

Trei ţări est-europene, în competiţie pentru o investiţie de 1,3 miliarde de euro

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Actualitate socială
Un articol de: Cristina Zamfirescu - 19 Octombrie 2019

Decizia Volkswagen de a amâna construirea fabricii în Turcia a declanşat o nouă rivalitate între statele balcanice pentru găzduirea investiţiei de 1,3 miliarde de euro, transmit Reuters şi Bloomberg.

Volkswagen analizase mai multe posibile locaţii pentru noua sa uzină din Europa de Est, inclusiv România, Serbia şi Bulgaria, dar până la urmă grupul german a optat pentru Turcia. Însă, zilele trecute, decizia finală privind construirea fabricii în Turcia a fost amânată, pe fondul criticilor la adresa operaţiunilor militare derulate de Ankara în Siria.

Dintre cele trei ţări reintrate pe lista scurtă a importantului producător, Serbia este cea mai dezavantajată deoarece nu este stat membru al UE, iar angajaţii săi nu au acces la locurile de muncă din blocul comunitar, arată Bloomberg.

În schimb, Bulgaria plusează pentru a deveni favorita board-ului Volkswagen venind cu propunerea de dublare a subvenţiilor oferite producătorului german până la 260 milioane de euro, a dezvăluit Rosen Plevneliev, fostul preşedinte al Bulgariei. 

În România, Volkswagen a analizat municipiul Arad ca variantă pentru amplasarea unei fabrici în regiune, potrivit fostului primar al Aradului, Gheorghe Falcă.

El a adăugat că municipalitatea avea în plan să acorde 1.100 de hectare pentru această investiţie, care ar crea 4.000 de locuri de muncă, şi că speră că Aradul va fi luat din nou în calcul.

Potrivit unor surse citate de presa internaţională, noua uzină Volkswagen va produce peste 300.000 de unităţi pe an, printre care modelele VW Passat şi Skoda Superb. Lucrările de construcţie ar trebui demarate în 2020 pentru ca primele autovehicule să iasă pe poartă în 2022.