Necesitatea înfiinţării la nivel naţional a unei structuri specializate în intervenţii în situaţii de criză epidemiologică, microciparea animalelor din ferme şi modificarea legislaţiei, astfel încât să
Trenuri de mare viteză până în 2030
Rețeaua principală de cale ferată trebuie să atingă până în 2030 standardele de viteză de 160 km/h, aceasta fiind obligaţie pan-europeană, a declarat comisarul pentru Transporturi, Adina Vălean, la evenimentul „Innovation in EU Transport Policies” (Inovație în politicile de transport ale UE).
„Uniunea Europeană are un plan foarte clar privind infrastructura de transport. Poartă denumirea de reţeaua transport europeană - TEN-T. Acest plan conţine hărţi exacte pentru toate statele membre privind infrastructura de transport rutier, feroviar, agreate desigur cu ţările respective, cu obligaţii şi oportunităţi, în sensul în care obligaţiile înseamnă construirea acestor infrastructuri la anumite standarde”, a explicat comisarul.
De exemplu, reţeaua feroviară principală europeană are standarde de 160 km/oră, la care țara noastră trebuie să se alinieze. „Ne uităm la harta de infrastructură a României în această reţea şi vedem care sunt liniile care trebuie să aibă 160 km/oră. Până când? Până în 2030, o altă obligaţie pan-europeană”, a menţionat Adina Vălean. În privința reţelei esenţiale secundare, aceasta are termen de realizare în 2040, în timp ce rețeaua extinsă, adică restul infrastructurii, în 2050.
Pentru aceasta, „în cazul României, sunt aproximativ 12 miliarde de euro fonduri europene co-finanţare pentru proiecte cu termene de absorbţie în actualul exerciţiu financiar”, a completat oficialul, potrivit Agerpres.
Adina Vălean s-a referit și la o linie rapidă care va trece prin Iași: „Iaşi va juca un rol foarte important în conectivitatea regională cu Moldova şi Ucraina pentru că avem în lucru un studiu de fezabilitate pentru o linie europeană de mare viteză Lvov-Iaşi-Chişinău-Odesa”. (C. Z.)