Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Trenuri de mare viteză până în 2030

Trenuri de mare viteză până în 2030

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Actualitate socială
Data: 12 Decembrie 2023

Rețeaua principală de cale ferată trebuie să atingă până în 2030 standardele de viteză de 160 km/h, aceasta fiind obligaţie pan-europeană, a declarat comisarul pentru Transporturi, Adina Vălean, la evenimentul „Innovation in EU Transport Policies” (Inovație în politicile de transport ale UE).

„Uniunea Europeană are un plan foarte clar privind infrastructura de transport. Poartă denumirea de reţeaua transport europeană - TEN-T. Acest plan conţine hărţi exacte pentru toate statele membre privind infrastructura de transport rutier, feroviar, agreate desigur cu ţările respective, cu obligaţii şi oportunităţi, în sensul în care obligaţiile înseamnă construirea acestor infrastructuri la anumite standarde”, a explicat comisarul. 

De exemplu, reţeaua feroviară principală europeană are standarde de 160 km/oră, la care țara noastră trebuie să se alinieze. „Ne uităm la harta de infrastructură a României în această reţea şi vedem care sunt liniile care trebuie să aibă 160 km/oră. Până când? Până în 2030, o altă obligaţie pan-europeană”, a menţionat Adina Vălean. În privința reţelei esenţiale secundare, aceasta are termen de realizare în 2040, în timp ce rețeaua extinsă, adică restul infra­structurii, în 2050.

Pentru aceasta, „în cazul României, sunt aproximativ 12 miliarde de euro fonduri europene co-finanţare pentru proiecte cu termene de absorbţie în actualul exerciţiu financiar”, a completat oficialul, potrivit Agerpres.

Adina Vălean s-a referit și la o linie rapidă care va trece prin Iași: „Iaşi va juca un rol foarte important în conectivitatea regională cu Moldova şi Ucraina pentru că avem în lucru un studiu de fezabilitate pentru o linie europeană de mare viteză Lvov-Iaşi-Chişinău-Odesa”. (C. Z.)