Politica Agricolă Comună (PAC) are nevoie de un buget separat, iar fermierii trebuie să fie siguri că vor primi banii fără condiții referitoare de exemplu la statul de drept, a afirmat comisarul european pentru
Trenuri suplimentare la metrou în orele de vârf
În intervalele orare de vârf, respectiv 7:00 - 9:00 şi 17:00 - 19:00, Metrorex va introduce în circulaţie trenuri suplimentare, iar de la 1 decembrie vor fi modificate graficele de funcţionare pe magistralele 1 şi 3, cu scopul de a reduce timpii de aşteptare în staţii şi aglomeraţia din trenuri.
În ultimele două săptămâni, călătorii s-au plâns de aglomeraţia de la metrou, mai ales pe magistrala 2, unde circulaţia a fost întreruptă de mai multe ori. Din cauza înghesuielii, de exemplu, mai multe persoane au leşinat şi au avut nevoie de acordarea primului ajutor. În consecinţă, pentru îmbunătăţirea condiţiilor de transport subteran, Metrorex a anunţat că va introduce în circulaţie trenuri suplimentare, la intervalele orare de vârf, respectiv 7:00 - 9:00 şi 17:00 - 19:00. Pe magistrala 2 se va introduce un tren suplimentar, astfel că numărul de garnituri aflate în circulaţie va ajunge la 22. Trenurile vor veni din trei în trei minute, interval maxim posibil, la acest moment, din punct de vedere tehnic, după cum precizează reprezentanţii Metrorex, potrivit Agerpres. De asemenea, pe magistralele 1 şi 3 vor fi introduse câte două trenuri suplimentare, astfel că numărul garniturilor ce vor circula pe aceste linii va ajunge la 21 şi, respectiv, 15.
„La orele de vârf, atât pe magistrala 1, cât şi pe magistrala 3, se circulă la un interval de trei minute, între Nicolae Grigorescu şi Eroilor, şi de şase minute pe restul distanţei”, precizează Metrorex.
În acelaşi timp, compania de transport menţionează că „se lucrează la modificarea graficelor de circulaţie a trenurilor de metrou pe magistralele 1 şi 3, grafice ce vor intra în vigoare începând cu data de 1 decembrie 2016. Soluţia va asigura diminuarea intervalelor de circulaţie pe magistralele 1 şi 3, astfel: două minute între Nicolae Grigorescu şi Eroilor şi cinci minute pe restul distanţei”, spun reprezentanții Metrorex.
Planul de măsuri cuprinde şi suplimentarea cu personal de conducere a trenurilor şi formarea unor echipe mixte, alcătuite din angajaţi ai Metrorex şi ai Poliţiei Metrou, în vederea dirijării/dispersării fluxului de călători în staţiile Piaţa Victoriei 1 şi 2 şi Piaţa Unirii 1 şi 2, în zile lucrătoare, între orele 7:00 - 9:00 şi 17:00 - 19:00.
Pe termen lung, circulaţia în Bucureşti se va îmbunătăţi odată cu finalizarea magistralei 5 Drumul Taberei, de 6,87 km, cu un număr de 10 stații şi un depou, care va facilita legătura între vestul şi centrul oraşului. Directorul tehnic din Metrorex, Ionel Oprea, declara recent că linia de metrou Drumul Taberei va fi funcţională la mijlocul anului 2017, însă sunt slabe şanse ca linia care ar urma să lege Bucureştiul de aeroportul „Henry Coandă” să fie gata până în 2020.
Reţeaua de transport a metroului bucureştean se întinde pe 70 km de cale dublă, existând patru magistrale cu 51 de staţii, iar distanţa medie între două staţii este de 1,5 - 1,7 km. În 2014, metroul din Bucureşti a transportat 173,209 milioane de pasageri, în creştere faţă de cei 169,78 milioane din 2013, cu o medie zilnică în zilele lucrătoare de 600.000-800.000 de călători.