Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială UE a stabilit parametrii de control ai emisiilor poluante

UE a stabilit parametrii de control ai emisiilor poluante

Data: 30 Octombrie 2015

Experţi din statele membre şi din Comisia Europeană au decis, în cadrul unei reuniuni a Comitetului Tehnic al Vehiculelor cu Motor, că autovehiculele vor putea depăşi cu 110%, pe şosea, limitele stabilite, fără a se considera infracţiune, pe parcursul unei perioade tranzitorii, din septembrie 2017 (pentru modele noi) până în septembrie 2019 (pentru toate autovehiculele noi), potrivit agenţiei EFE, citată de Agerpres. Ulterior, vor putea polua doar cu 50% peste limita fixată, de 80 miligrame de oxid de azot (NOx)/kilometru pentru maşinile diesel, din ianuarie 2020, în cazul modelelor noi şi ianuarie 2021 în cel al tuturor autovehiculelor noi. Aceşti parametri, mai flexibili comparativ cu cei susţinuţi iniţial de Comisia Europeană, au fost stabiliţi pentru a evita fraudele, precum cea făcută de Volkswagen.
În prezent, emisiile unor autovehicule ajung să fie cu peste 400% superioare limitelor fixate, atunci când se fac verificările în trafic, şi nu în laborator, cum sunt probele utilizate în prezent la controalele pe care Volkswagen le-a trecut trucând motoarele. Comisia speră ca noul sistem de teste reale în trafic să fie adoptat la începutul lui 2016.