Victoria republicanului Donald Trump la alegerile prezidenţiale americane, continuarea războiului din Orientul Mijlociu sau Jocurile Olimpice de la Paris se numără printre evenimentele care, potrivit unei
UE a stabilit parametrii de control ai emisiilor poluante
Experţi din statele membre şi din Comisia Europeană au decis, în cadrul unei reuniuni a Comitetului Tehnic al Vehiculelor cu Motor, că autovehiculele vor putea depăşi cu 110%, pe şosea, limitele stabilite, fără a se considera infracţiune, pe parcursul unei perioade tranzitorii, din septembrie 2017 (pentru modele noi) până în septembrie 2019 (pentru toate autovehiculele noi), potrivit agenţiei EFE, citată de Agerpres. Ulterior, vor putea polua doar cu 50% peste limita fixată, de 80 miligrame de oxid de azot (NOx)/kilometru pentru maşinile diesel, din ianuarie 2020, în cazul modelelor noi şi ianuarie 2021 în cel al tuturor autovehiculelor noi. Aceşti parametri, mai flexibili comparativ cu cei susţinuţi iniţial de Comisia Europeană, au fost stabiliţi pentru a evita fraudele, precum cea făcută de Volkswagen.
În prezent, emisiile unor autovehicule ajung să fie cu peste 400% superioare limitelor fixate, atunci când se fac verificările în trafic, şi nu în laborator, cum sunt probele utilizate în prezent la controalele pe care Volkswagen le-a trecut trucând motoarele. Comisia speră ca noul sistem de teste reale în trafic să fie adoptat la începutul lui 2016.