Victoria republicanului Donald Trump la alegerile prezidenţiale americane, continuarea războiului din Orientul Mijlociu sau Jocurile Olimpice de la Paris se numără printre evenimentele care, potrivit unei
UE vrea o industrie puternică a filmelor, a muzicii şi a jocurilor pe internet
▲ Industria conţinuturilor multimedia este o afacere de succes, preconizându-se că veniturile obţinute din conţinuturile online ar urma să crească de peste patru ori (de la 1,8 miliarde de euro, în 2005, la 8,3 miliarde de euro, în 2010) ▲
Pentru a profita de potenţialul industriei conţinuturilor on-line, UE a adoptat o nouă strategie de abordare a acestor probleme. „Trebuie să hotărâm dacă ne dorim să avem o industrie puternică a filmelor, muzicii şi jocurilor în Europa“, spune Viviane Reding, comisar european pentru societate informaţională şi mass-media. UE se axează pe patru domenii de acţiune, respectiv disponibilitatea conţinutului creativ - încurajarea distribuitorilor să-şi diversifice oferta disponibilă on-line, licenţele multiteritoriale în materie de drepturi de autor - îmbunătăţirea sistemului de acordare a licenţelor şi promovarea avantajelor comerciale ale licenţelor multiteritoriale pentru deţinătorii de drepturi de autor. De asemnea, UE ia în considerare creşterea nivelului de transparenţă, astfel încât consumatorii să fie bine informaţi asupra restricţiilor de utilizare a conţinutului descărcat. Comisia Europeană va acţiona şi în sensul combaterii încărcării şi descărcării conţinuturilor protejate de drepturi de autor, a pirateriei şi schimbului neautorizat de fişiere. Potrivit CE, până la jumătatea anului 2008, va fi elaborată o propunere privind crearea unei pieţe unice a conţinuturilor on-line, care să respecte drepturile de proprietate intelectuală. Până la data de 29 februarie propunerile vor fi postate pe internet, asociaţiile consumatorilor fiind îndemnaţi să se implice în dezbateri. (sursa: Comisia Europeană)