Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Un amplu program de formare pentru profesori

Un amplu program de formare pentru profesori

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Actualitate socială
Un articol de: Cristina Zamfirescu - 25 Septembrie 2017

Un număr de 55.000 de profesori din învăţământul primar şi gimnazial vor urma cursuri de formare pentru a preda în conformitate cu noile planuri-cadru şi programe şcolare, în cadrul proiectului „Curriculum relevant, educaţie deschisă pentru toţi”, finanţat de Uniunea Europeană. Este „cel mai mare program de formare a corpului profesoral”, declara ministrul educaţiei naţionale, la deschiderea acestui an şcolar.

Proiectul „Curriculum relevant, educaţie deschisă pentru toţi” (CRED), depus de Ministerul Educaţiei Naţionale, a fost aprobat de Autoritatea de Management pentru Programul Operaţional Capital Uman (POCU), finanţat cu fonduri europene. De acest program vor beneficia, în următorii 4 ani, 55.000 de profesori din învăţământul primar şi gimnazial (15.000 - primar şi 40.000 - gimnazial) care vor fi formaţi pentru a preda în conformitate cu noile planuri-cadru şi programe şcolare aferente celor două cicluri de învăţământ. În urma cursurilor de formare, cadrele didactice vor dobândi noi abilităţi metodologice centrate pe competenţe-cheie, în acord cu noul curriculum, şi vor învăţa să adapteze activităţile de învăţare la nevoile specifice ale fiecărui elev, inclusiv ale celor aflaţi în risc de abandon şcolar, potrivit informaţiilor furnizate de Ministerul Educaţiei Naţionale.

Este „cel mai mare program de formare a corpului profesoral, circa 60.000 de profesori vor fi formaţi pe fonduri europene pentru noua programă şcolară. În următorii doi ani de zile vom avea formaţi toţi profesorii să ştie să predea copiilor, în următorii doi ani de zile vom avea internet în fiecare şcoală, avem bani europeni pentru asta, şi şcoala românească din zona preuniversitară are în următorii doi ani de zile şansa să se reinventeze, va reîncepe încrederea în şcoala românească, şi lucrul acesta nu se poate face decât având cele trei direcţii principale: programele şcolare pe care le scriem, profesorii foarte bine calificaţi şi baza materială foarte bine pusă la punct”, spunea ministrul educaţiei naţionale, Liviu Pop, la deschiderea anului şcolar, referindu-se la programul CRED şi la efectele acestuia în următorii ani asupra şcolii româneşti.

În cadrul programului, vor fi elaborate 26 de ghiduri metodologice care acoperă toate disciplinele prevăzute în noile planuri-cadru pentru învăţământul primar şi gimnazial şi vor fi puse la dispoziţia elevilor şi profesorilor 7.200 de resurse educaţionale deschise.

Printre obiectivele programului se numără şi elaborarea documentului de politici educaţionale „Repere pentru proiectarea şi actualizarea curriculumului naţional”, dar şi promovarea metodologiilor de dezvoltare a curriculumului care să fie la decizia şcolii.

Proiectul va însuma 330.000 de ore de formare la nivel naţional şi vor fi alcătuite 2.750 de grupe de formare în toate judeţele şi în Capitală. Accesul la informaţiile de specialitate va fi facilitat de 900 de formatori, precizează sursa citată.

Proiectul „Curriculum relevant, educaţie deschisă pentru toţi” este parte integrantă a Strategiei Europa 2020 prin Strategia privind Reducerea Părăsirii Timpurii a Şcolii (aprobată prin Hotărârea de Guvern nr. 417/2015) şi are la bază recomandările OECD şi UNICEF incluse în documentul de poziţie „România 2017 - Studii OCDE privind evaluarea şi examinarea în domeniul educaţiei”.

Potrivit ultimelor date ale Institutului Naţional de Statistică, în anul școlar/universitar 2016-2017, corpul profesoral era format din 235.800 de cadre didactice, iar raportul mediu dintre populația școlară (3,6 milioane de elevi şi studenţi) și numărul cadrelor didactice a fost de 15 elevi/studenți la un cadru didactic.