Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Un copil român stă 23 de ore săptămânal în faţa calculatorului

Un copil român stă 23 de ore săptămânal în faţa calculatorului

Un articol de: Oana Nistor - 16 Octombrie 2015

În România, un copil petrece circa 22,7 ore pe săptămână în faţa calculatorului sau televizorului, doar în Bulgaria copiii stând mai mult în faţa unui ecran, respectiv 25 de ore săptămânal. Prin comparaţie, copiii belgieni sau olandezi se uită la televizor sau se joacă la calculator doar 15 ore pe săptămână. Iniţiatorii studiului realizat în cadrul proiectului EPHE au stabilit că este important controlul parental în ceea ce priveşte timpul petrecut de copil în faţa unui ecran, iar existenţa unui televizor în dormitorul copilului sau urmărirea programelor TV în timpul meselor în familie au fost identificate ca factori determinanţi. Studiul european citat de Mediafax a mai arătat că accesul constant la informare şi educaţie de la vârste fragede în schimbarea obiceiurilor de stil de viaţă, precum şi crearea unui mediu favorabil pentru starea de sănătate generală a familiilor sunt benefice, iar prin intermediul unor acţiuni directe în mediul şcolar şi în comunitate, practicile parentale de acasă se pot îmbunătăţi.