Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Un laureat Nobel critică politica UE de promovare a biocarburanţilor

Un laureat Nobel critică politica UE de promovare a biocarburanţilor

Data: 09 Iulie 2007

Germanul Hartmut Michel, laureat al Premiului Nobel pentru Chimie în 1988, critică folosirea mai intensă a carburanţilor biologici în Uniunea Europeană, într-un interviu acordat presei regionale germane.

Obligaţia europeană de a folosi biocarburanţi împreună cu benzina tradiţională este „extrem de negativă“ din punctul de vedere al mediului, din cauza „efectelor devastatoare“ asupra pădurilor tropicale, explică Hartmut Michel în cotidianul „Neuen Osnabrücker Zeitung“.

Costurile de fabricaţie ale biocarburantului fiind mai mari în Europa decât în ţările în curs de dezvoltare, Uniunea Europeană este constrânsă să importe de exemplu ulei de palmier din Indonezia, ceea ce ar conduce la arderea pădurilor tropicale, fiind nevoie de peste un secol pentru ca dioxidul de carbon emis să fie reabsorbit, a explicat Hartmut Michel.

Comisia Europeană, adaugă AFP, ar dori ca biocarburanţii să reprezinte cel puţin 10% din carburanţii utilizaţi în sectorul transporturilor în 2020.