Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Un nou punct de frontieră cu Republica Moldova, la Rădăuţi Prut

Un nou punct de frontieră cu Republica Moldova, la Rădăuţi Prut

Data: 16 Feb 2010

Partea moldoveană a încheiat toate lucrările de infrastructură legate de Vama Lipcani, care este una dintre cele mai moderne de pe frontiera cu România . Deşi construcţia podului s-a finalizat la sfârşitul anului 2005, punctul de trecere a frontierei nu a putut fi deschis mai devreme, deoarece autorităţile române nu au amenajat sediul vămii şi infrastructura aferentă

Un nou punct de trecere a frontierei între România şi Republica Moldova a fost deschis ieri, între localităţile Rădăuţi Prut, din judeţul Botoşani, şi Lipcani. Legătura între cele două ţări se va face pe un pod peste Prut construit în 2005, în baza unui proiect PHARE, finanţat de Uniunea Europeană. La inaugurare au fost prezenţi ministrul Administraţiei şi Internelor, Vasile Blaga, şi premierul Republicii Moldova, Vladimir Filat. Podul Rădăuţi Prut - Lipcani a fost construit în 1937 şi aruncat în aer în 1944 de trupele germane.

În anul 2000, Comisia Europeană, pornind de la existenţa Protocolului moldo-român din 1993, le-a alocat guvernelor de la Chişinău şi Bucureşti, prin programele TACIS şi PHARE, suma de 11 milioane de euro, dintre care opt milioane i-au revenit Republicii Moldova pentru construcţia vămii şi trei milioane României.

Deşi finalizat în 2005, podul nu a fost utilizat niciodată

Construcţia podului s-a încheiat la sfârşitul anului 2005, însă, până acum, podul peste Prut nu a fost utilizat niciodată. Podul are o lungime de 246 de metri, o lăţime de 10,8 metri, dintre care 7,8 metri sunt destinaţi, ca parte carosabilă, celor doua benzi de trafic şi câte 1, 5 metri celor două trotuare laterale, întrucât podul a fost prevăzut şi pentru trecerea pietonală. Potrivit autorităţilor moldovene, podul este construit pentru clasa E de încărcătură, ceea ce înseamnă că poate să reziste la o greutate de 80 de tone.

Partea moldoveană a încheiat toate lucrările de infrastructură legate de Vama Lipcani, care este una dintre cele mai moderne de pe frontiera cu România.

Punctul de trecere a frontierei nu a putut fi deschis mai devreme, deoarece autorităţile române nu au amenajat sediul vămii şi infrastructura aferentă. În cadrul întâlnirii de acum două săptămâni, dintre preşedintele României şi omologul său moldovean, Mihai Ghimpu, s-a convenit deschiderea în regim de urgenţă a punctului de trecere a frontierei dintre Rădăuţi Prut şi Lipcani.

Astfel, până la finalizarea lucrărilor, autorităţile române au amenajat o vamă provizorie pentru a permite deschiderea traficului.