Necesitatea înfiinţării la nivel naţional a unei structuri specializate în intervenţii în situaţii de criză epidemiologică, microciparea animalelor din ferme şi modificarea legislaţiei, astfel încât să
Un nou regulament UE pentru reducerea birocraţiei
Un document adoptat de Legislativul european simplifică birocraţia cu care se confruntă cetăţenii europeni şi companiile care se vor muta într-un alt stat membru. Legea introduce formulare UE noi, în mai multe limbi, pe care cetăţenii le pot utiliza în locul celor naţionale pentru a dovedi naşterea, decesul, căsătoria etc.
Cetăţenii europeni şi companiile care se vor muta într-un alt stat membru se vor confrunta cu mai puţină birocraţie, informează Parlamentul European. Documentul aprobat de Legislativul European vizează simplificarea autentificării unor documente publice, cum ar fi certificatele de căsătorie sau de naştere, statele membre urmând să îl aprobe după votul Parlamentului. „Acest regulament UE va aduce beneficii directe cetăţenilor, reducând birocraţia şi îndepărtând un alt obstacol din calea unei Uniuni Europene cu adevărat transnaţionale şi fără graniţe. Parlamentul îi cere Consiliului să încheie un acord care să le permită cetăţenilor să beneficieze de aceste modificări“, a spus raportorul Bernhard Rapkay (S&D, DE), după votul de săptămâna trecută din plenul PE. Concret, legea va elimina formalităţile administrative de tipul „legalizare“ sau „apostilare“ pentru certificarea unor documente publice, cum ar fi cele care dovedesc starea civilă, relaţiile de familie sau drepturile de proprietate intelectuală. Deputaţii vor ca mai multe documente să facă obiectul unor proceduri simplificate şi propun, de exemplu, ca certificatele privind educaţia, precum şi documentele referitoare la impozite şi asigurări sociale, să fie incluse.
De asemenea, deputaţii au întărit şi regulile menite să faciliteze acceptarea cópiilor şi a traducerilor nelegalizate. „Pentru a evita nevoia de traducere a documentelor publice şi pentru a ajuta autorităţile, legea introduce formulare UE noi, în mai multe limbi, pe care cetăţenii le pot utiliza în locul celor naţionale pentru a dovedi naşterea, decesul, căsătoria, parteneriatul înregistrat sau persoana juridică şi reprezentarea unei companii“, se arată într-un comunicat al PE.
Pe lângă aceste cinci formulare, deputaţii au amendat propunerea pentru a include încă 11 formulare privind numele, descendenţii (părinţii), adopţia, celibatul, divorţul, disoluţia unui parteneriat înregistrat, cetăţenia uniunii şi naţionalitatea, cazierul, rezidenţa, certificatul privind educaţia şi dizabilităţile.
Noi reglementări au fost aprobate şi în cazul drepturilor pasagerilor a căror zboruri sunt întârziate sau deviate, aceştia urmând a avea mai multe şanse să primească compensaţii financiare. „Companiile aeriene vor primi instrucţiuni clare despre cum să răspundă plângerilor pasagerilor“, conform unei propuneri legislative votate în PE. „Drepturile pasagerilor avioanelor privesc practic orice cetăţean din UE. Doar 2% dintre pasageri primesc în realitate compensaţii după depunerea unei plângeri împotriva unei companii aeriene. Cred că textul pe care l-am votat astăzi aduce un echilibru rezonabil între drepturile companiilor şi pasagerilor“, a spus raportorul Georges Bach (PPE, LU), pentru Biroul de presă a PE.