Victoria republicanului Donald Trump la alegerile prezidenţiale americane, continuarea războiului din Orientul Mijlociu sau Jocurile Olimpice de la Paris se numără printre evenimentele care, potrivit unei
Uzina Dacia şi-a întrerupt, pentru a treia oară, producţia
▲ Conducerea companiei a anunţat că a sistat producţia până la data de 7 decembrie, din cauza scăderii bruşte a cererii, atât pe piaţa internă, cât şi la export ▲ Producătorul pune această tendinţă pe fondul efectelor crizei financiare asupra creditului, în condiţiile în care peste 60% dintre maşinile noi marca Dacia sunt cumpărate prin credit sau leasing ▲
Uzina Dacia şi-a întrerupt ieri producţia, până la data de 7 decembrie, din cauza scăderii pieţei interne şi a pieţelor de export, măsură la care constructorul auto a mai apelat şi în perioada 30-31 octombrie şi 13-14 noiembrie. Potrivit lui Nicolae Pavelescu, liderul sindical de la Dacia, salariaţii vor rămâne acasă şi vor primi 85% din salariul brut, conform contractului colectiv de muncă al Dacia pe anul 2008. Totodată, ei vor beneficia de tichetele de restaurant aferente zilelor de întrerupere a activităţii, pe care le-au primit în avans. Liderul sindical a mai precizat că, în perioada întreruperii activităţii, va continua să funcţioneze centrul CKD (pachete de piese destinate exportului şi asamblării în alte uzine) al Dacia. Vânzările Dacia sunt influenţate de efectele crizei financiare asupra creditului Adâncirea crizei financiare şi economice în luna octombrie duce la o scădere importantă a pieţelor auto, inclusiv cea a României. În ceea ce priveşte declinul pieţei auto româneşti, producătorul pune această tendinţă pe fondul efectelor crizei financiare asupra creditului, în condiţiile în care peste 60% dintre maşinile noi marca Dacia sunt cumpărate prin credit sau leasing. Un alt argument invocat de conducerea uzinei îl reprezintă „invazia“ de vehicule uzate, importate odată cu aplicarea noii legislaţii privind taxa auto, de la 1 iulie 2008. La uzina de la Mioveni activitatea a mai fost întreruptă timp de trei săptămâni, în lunile martie-aprilie, din cauza unei greve a angajaţilor. Renault-Dacia nu a comunicat numărul de unităţi pe care nu le-a fabricat din această cauză, însă a precizat că pierderile s-au ridicat la 13 milioane de euro. Şi furnizorii suspendă producţia Ca urmare a deciziei producătorului de automobile, de a opri producţia între 20 noiembrie şi 7 decembrie, şi furnizorii societăţii Automobile Dacia şi-au întrerupt activitatea, începând de ieri, din lipsă de comenzi. Printre furnizorii care vor închide temporar liniile de producţie se numără societăţile Leoni, Johnson Controls, Euro APS, Cortubi, Metal Impex, Maxiro, Piroux, Matrice Dacia, Presate Dacia, Eurest şi ACI. Potrivit viceliderului Sindicatului Automobile Dacia (SAD), Ion Iordache, peste două mii de salariaţi vor fi afectaţi de aceste opriri ale producţiei. „În funcţie de prevederile contractelor colective de muncă, salariaţii care vor intra în şomaj tehnic vor primi între 75% şi 85% din salariu, pe întreaga perioadă de inactivitate“, a precizat liderul sindical. Scăderea comenzilor venite din partea Dacia, dar şi a altor producători auto, au afectat şi societatea Subansamble Auto din Piteşti. Directorul general al societăţii, Gheorghe Badea, a anunţat că 800, din cei peste 3.500 de salariaţi de la fabricile din Piteşti, Craiova, Câmpulung Muscel şi Curtea de Argeş, vor intra în şomaj şi vor primi două salarii compensatorii. Totodată, societatea a întrerupt activitatea pentru 12 zile, începând din 20 noiembrie, urmând ca salariaţii care rămân acasă să primească 75% din salariu.