Reprezentanții Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) reamintesc în această perioadă de dinaintea începerii Postului Nașterii Domnului câteva reguli privind alegerea produselor de post,
„Vedere din spital” pentru stoparea accidentelor rutiere
Poliţia Română a lansat ieri o campanie de conştientizare a riscurilor la care se supun şoferii care apasă prea tare pedala de acceleraţie. Pentru un impact vizual cât mai puternic, poliţiştii s-au folosit de un pat de spital pe care l-au amplasat lângă o benzinărie pe Autostrada Soarelui.
Campania „Vedere din spital” se desfăşoară la nivel naţional între 10 august şi 30 septembrie 2021 şi vine după o perioadă în care s-au produs accidente rutiere grave soldate cu foarte multe victime.
„Cele mai multe accidente grave, cauzate de viteza neadaptată la condiţiile de drum, se întâmplă în lunile de vară, în timpul concediilor. Fie că aleg zona montană sau litoralul, şoferii se grăbesc către destinaţiile alese pentru vacanţă. Nu de puţine ori, optează pentru cazări cu o vedere spectaculoasă la mare sau la munte, pentru a profita din plin de locul ales. Însă ce nu realizează este că, atunci când accelerează către destinaţie, riscă să privească o altă vedere: vederea din spital”, spune textul campaniei.
În cadrul acesteia, Poliţia Rutieră va realiza acţiuni punctuale, astfel încât cetăţenii să conştientizeze care sunt riscurile la care se expun atunci când nu păstrează distanţa, nu adaptează viteza de deplasare la condiţiile de drum şi, mai ales, nu respectă limita de viteză.
„Prin această campanie încercăm să facem conducătorii auto mai conştienţi de riscul la care se expun dacă depăşesc limita de viteză impusă, dacă ignoră regulile şi dacă au atitudini agresive sau teribiliste în conducerea autovehiculului. Aşadar, Poliţia Română le recomandă şoferilor, pentru a preveni accidentele de circulaţie şi în vederea reducerii gradului de victimizare, să adopte o conduită preventivă, să respecte regulile de circulaţie şi să circule cu o viteză adaptată în permanenţă la condiţiile de drum”, a declarat comisar-şef de poliţie George Grigore, împuternicit director al Direcţiei Rutiere din cadrul IGPR, citat de Agerpres.
Printre acţiuni se numără distribuirea de flyere, difuzarea la nivel naţional a unui spot radio, postări pe reţele de socializare şi plasări de anunţuri „false” pe site-uri de cazare, respectiv oferte foarte bune, care, după accesare, fac trimitere către site-ul www.vederedinspital.ro.
De asemenea, pentru ca mesajul campaniei să ajungă mai uşor la public, a fost realizat un material video care prezintă, într-un mod simbolic, riscul şi consecinţele vitezei excesive în trafic.
La nivel european România deţine recordul negativ al mortalităţii. Astfel, pentru anul 2020, datele publicate de Comisia Europeană arată o rată de decese în accidente rutiere de 85 la un milion de locuitori. Țara noastră este urmată de Letonia și Bulgaria, cu 74, respectiv 67 de decese la un milion de locuitori. (O. N.)