Necesitatea înfiinţării la nivel naţional a unei structuri specializate în intervenţii în situaţii de criză epidemiologică, microciparea animalelor din ferme şi modificarea legislaţiei, astfel încât să
Veniturile şi vânzările companiilor, afectate de pandemie
Mai mult de jumătate dintre companii au raportat scăderi ale veniturilor şi vânzărilor în această perioadă pandemică, iar 39% au fost nevoite să întrerupă temporar activitatea, potrivit unui studiu privind efectele pandemiei asupra transformării digitale a mediului de business. Totodată, 16% dintre companii au fost nevoite să reducă numărul de angajaţi, iar 8% au apelat la întreruperea parţială a activităţii. „Pandemia a afectat în special veniturile şi vânzările companiilor. Cu toate acestea există şi o nişă, 5% dintre companii raportând o creştere a veniturilor în această perioadă”, a declarat Andrei Canda, reprezentant al companiei de cercetare iSense Solutions.
Acesta a mai afirmat că pentru 56% dintre companii situaţia economică generală din România este nefavorabilă, pentru 31% este neutră, iar pentru 13% este favorabilă. Firmele s-au confruntat în această perioadă cu mai multe dificultăţi, respectiv scăderea cererii, plăţi întârziate, probleme la instruirea şi mentenanţa personalului, dar şi instabilitatea leului.
Andrei Canda a menţionat că în ultima perioadă companiile au început să fie din ce în ce mai prezente în zona digitală, folosindu-se în special de platformele on-line şi de teleworking. „Jumătate dintre companiile chestionate iau în considerare posibilitatea transformării digitale, considerând ca ar putea obţine numeroase avantaje ca urmare a acestei decizii. Iar corporaţiile (73% faţă de 53% din total) tind să sprijine mai mult această idee”, mai arată studiul de piaţă realizat în luna iunie 2020 pe un eşantion reprezentativ de 303 IMM-uri şi corporaţii.
(Oana Nistor)