Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Verificări ale modului în care sunt calculate facturile la energie

Verificări ale modului în care sunt calculate facturile la energie

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Actualitate socială
Data: 22 Septembrie 2022

În spațiul public au apărut recent cazurile unor facturi la energie cu valori de 7.000-8.000 de lei. Ministrul energiei a făcut apel la Autoritatea Naţională de Reglementare în Energie (ANRE) „să-şi facă treaba” și să supravegheze piaţa de energie, iar la Protecţia Consumatorului, „să intre peste furnizorii respectivi”. Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a anunțat că a demarat acţiuni de control la companiile energetice pentru a verifica modul de calcul al facturilor.

Activarea acțiunilor de control ale comisarilor ANPC a fost determinată de creşterea numărului de reclamaţii venite de la consumatori în ceea ce priveşte modul de calculare a facturilor la energie electrică, din ultima perioadă, arată un comunicat al instituţiei.

Reprezentanţii ANPC sfătuiesc consumatorii nemulţumiţi de modul în care a fost realizată factura de consum să ia, mai întâi, legătura cu furnizorul care a emis-o, iar dacă informaţiile primite nu sunt satisfăcătoare, să completeze formularul de sesizare de pe www.anpc.ro. De asemenea, consumatorii care au aviz de deconectare şi se consideră nedreptăţiţi pot completa formularul de sesizare de pe site-ul ANPC, cu caracter urgent.

Problema modului în care furnizorii de energie calculează valoarea consumului a reapărut în spațiul public după ce au circulat cazurile a două facturi exagerate.

„Am văzut şi eu acele facturi şi cred că ori sunt greşite, ori cineva ar trebui să pună regulă în piaţă. ANRE este cel care verifică piaţa. (…) Fac încă un apel, cum am făcut şi în ianuarie, către ANRE să-şi facă treaba să supravegheze şi să controleze piaţa. Iar la persoane fizice, inclusiv Protecţia Consumatorului să intre peste furnizorii respectivi şi să verifice (modul de calcul al facturilor, n.r.)”, a afirmat ministrul energiei, Virgil Popescu, răspunzând la o întrebare legată de facturile de mii de lei.

Una dintre acestea a fost emisă de Enel Muntenia, ai cărei repre­zentanți au explicat că este vorba despre o factură de regularizare „care reflectă consumul real înregistrat în perioada respectivă (octombrie 2020 - august 2022), când nu s-au putut efectua citiri de contor, din cauza lipsei de acces în locuință”. Pentru a evita astfel de situații, Enel a recomandat oamenilor să transmită lunar indexul de consum și să asigure accesul la contor pentru citire.

Pe de altă parte, cealaltă insti­tu­ție cu atribuții de control pe piața energiei, Autoritatea Naţională de Reglementare în Energie, reamintește consumatorilor cum să procedeze dacă au neclarităţi privind facturarea. În primul rând, trebuie să se adreseze furnizorului care a emis factura, pentru clarificări. În cazul în care primește un răspuns nesa­tisfă­cător, consumatorul se poate adresa ANRE, telefonic, la numerele 0374.554.265 şi 0219782, sau completând formularul online http://reclamatii.anpc.ro/Reclamatie.aspx. (C. Z.)