Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Vom plăti mai puţin pentru o călătorie cu avionul

Vom plăti mai puţin pentru o călătorie cu avionul

Data: 12 Decembrie 2008

▲ Parlamentul European a adoptat amendamentele propuse de europarlamentarul român Marian-Jean Marinescu cu privire la Pachetul Cerul Unic European II, crearea acestuia fiind „un important pas înainte pentru companiile aeriene, dar şi pentru pasageri“ ▲ Pachetul introduce un sistem de performanţă, pentru ca operatorii aerieni să fie nevoiţi să-şi eficientizeze activitatea, durata de zbor urmând să se micşoreze, ca şi preţul biletelor de călătorie ▲

Comisia pentru Transport a Parlamentului European a adoptat rapoartele europarlamentarului român Marian-Jean Marinescu referitoare la Pachetul Cerul Unic European II, respectiv Regulamentul care amendează Cerul Unic European I şi Regulamentul de extindere a competenţelor Agenţiei Europene pentru Siguranţa Aviaţiei (EASA), informează un comunicat de presă. „Crearea Cerului Unic European va fi un important pas înainte pentru companiile aeriene, dar şi pentru pasageri. Construirea unei reţele de rute aeriene directe şi eficientizarea controlului traficului prin crearea blocurilor aerospaţiale funcţionale vor conduce la scurtarea duratei de zbor, diminuarea consumului de combustibil, precum şi la reducerea emisiilor de CO2. Timpul de călătorie, dar şi preţul biletelor de zbor se vor reduce în avantajul pasagerilor“, consideră Marinescu.

Pachetul Cerul Unic European II introduce un sistem de performanţă, care să oblige furnizorii de servicii de navigaţie aeriană să-şi eficientizeze activitatea, precum şi un termen limită pentru operaţionalizarea blocurilor aerospaţiale funcţionale, până în 2011.

Angajamentul statelor membre de a pune la punct blocurile aerospaţiale funcţionale, precum şi hotărârea furnizorilor de servicii de navigaţie aeriană de a-şi organiza activitatea pe criterii de performanţă, având la bază obiective unitare şi convergente la nivel european reprezintă elemente esenţiale pentru unificarea totală a cerului european. Se preconizează economii de peste 2 miliarde de euro comparativ cu situaţia actuală, precum şi economii substanţiale pe termen lung.

„Am adoptat moneda unică europeană, am eliminat graniţele dintre statele membre. Dorim să eliminăm şi barierele din spaţiul aerian. Din punct de vedere tehnic, cerul unic se poate crea şi astăzi. Este nevoie de voinţă politică şi de o colaborare strânsă între autorităţile civile şi militare pentru ca barierele de pe cer să fie desfiinţate şi să putem vorbi cu adevărat de un cer unic european“, susţine Marinescu.

În ceea ce priveşte Regulamentul de extindere a competenţelor EASA, acesta reprezintă „pilonul siguranţă“ al Pachetului legislativ Cerul Unic European.

Raportorul este de acord cu extinderea competenţelor Agenţiei Europene pentru Siguranţa Aviaţiei la aerodromuri, ATM/ANS şi la controlul traficului, deoarece în aceste condiţii toate aspectele legate de siguranţa în domeniul aviaţiei se află sub aceeaşi umbrelă. Această extindere reprezintă pasul final în integrarea tuturor verigilor din lanţul aviatic într-un cadru unic de reglementare a siguranţei, capacităţii şi eficacităţii.

În raportul său, Marian-Jean Marinescu a adus o serie de clarificări referitoare la competenţele diverselor autorităţi care urmează să fie implicate în procesele de certificare a aerodromurilor şi a furnizorilor de servicii de navigaţie aeriană şi de management al traficului.

Pachetul Single European Sky II este una dintre priorităţile preşedinţiei franceze a Uniunii Europene şi a comisarului european pentru transporturi, vicepreşedintele Antonio Tajani, care a insistat încă de la începutul mandatului său că „fără o politică de transporturi solidă nu poate fi vorba despre o Europă Unită“.